اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بازگشت محدودیت پروازها در صورت رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشدید نظارت ها و اقدامات پیشگیرانه این سازمان به منظور اطمینان از اجرای صحیح مقررات و پروتکل های مصوب بهداشتی در بخش حمل ونقل هوایی خبرداد.

بازگشت محدودیت پروازها در صورت رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری رضا جعفرزاده اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری با عنایت به نقش حاکمیتی و نظارتی  برای کمک به مهار انتشار بیماری COVID-19 و با توجه به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سلامت مسافران، توسط بخش های نظارتی خود از جمله دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی، دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی و دفتر عملیات پرواز، به صورت مستمر بازرسی های لازم از همه بخش های فرودگاهی، هندلینگ و غیره به عمل می آورد.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری حسب وظیفه ذاتی خود موظف به نظارت بر اجرای پروتکل ها و دستورالعملهای ستاد مرکزی مبارزه با کرونا و ملزم به نظارت بر حسن انجام دستورالعمل هاست بنابراین ابتدا رعایت اصول بهداشتی همان گونه که در شیوه نامه کد 1900 آمده است را توصیه و در صورت مشاهده بی توجهی به مقررات و دستورالعمل ها نسبت به برخورد قانونی و بازگشت محدودیت های پروازی اقدام خواهد کرد.

جعفرزاده تصریح کرد: اهمال و بی توجهی شرکت های هواپیمایی، فرودگاهی، شرکت هایی خدمات زمینی، بار و مسافر، خدمات ویژه و همچنین سایر شرکت های فعال در امر پرواز، در رعایت مقررات و دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری و پروتکل های بهداشتی تدوین شده توسط این سازمان برخوردهای لازم را در پی خواهد داشت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: از آنجا که افزایش پروازها و رفع محدودیت ها می تواند تنها راهکار مقاومت ها در این شرایط سخت به شمار آید بنابراین چنانچه شرط محوری این موضوع نادیده گرفته شود لطمه اقتصادی ناشی از آن غیرقابل جبران خواهد بود بنابراین برای استمرار پروازهای داخلی و فراهم شدن زمینه های انجام پروازهای بین المللی نیاز به انجام پروازهای ایمن و سلامت مسافر، رعایت مقررات بهداشتی بی چون و چرای بهداشتی میسر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بنا به توصیه های وزارت بهداشت رعایت اصول بهداشت فردی مهمترین شیوه مهار این ویروس است از هموطنان خواست چنانچه با موارد تخلفی در خصوص عدم اجرای صحیح مقررات مواجه شدند مراتب را از طریق سایت سازمان به نشانی www.cao.ir اطلاع دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول