اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عکس | خروش غزه در رد اشغال کرانه باختری؛ مقاومت:همه گزینه‌ها روی میز است

ساکنان نوار غزه تظاهرات «روز خشم» در اعتراض به طرح اشغال کرانه باختری را برگزار و اعضای ارشد گروه‌های فلسطینی بر آمادگی مقاومت تأکید کردند.

عکس | خروش غزه در رد اشغال کرانه باختری؛ مقاومت:همه گزینه‌ها روی میز است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساکنان نوار غزه در اعتراض به قصد رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری به خیابان‌ها آمدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، هزاران فلسطینی در نوار غزه  با در دست گرفتن پرچم فلسطین در این تظاهرات شرکت کرده‌اند. 

از جمله شرکت‌کنندگان در تظاهرات امروز «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه است. ۱۶ سازمان بین‌المللی و فلسطینی برای شرکت در تظاهرات روز خشم که در اعتراض به طرح اشغال برنامه ریزی شده است، فراخوان داده بودند.

 «سعدی عابد» عضو دفتر سیاسی جنبش «الاتحاد الوطنی الدیمقراطی» (فدا) در یک سخنرانی در این تظاهرات اعلام کرد، ملت فلسطین همانگونه که پیش‌تر طرح اسکان دائمی آوارگان را شکست داده، تمام پروژه‌های دیگر رژیم صهیونیستی را نیز شکست خواهد داد.

وی در ادامه کار مشترک ملی را پایه و اساس توافق و اتخاذ راهبرد ملی خواند و افزود، امروز دیگر زمان بحث‌های رسانه‌ای و تبادل اتهامات نیست.

عابد تأکید کرد: تصمیم الحاق، تهدیدی موجودیتی برای ملت فلسطین است و زمینه را برای انتفاضه جدید و انفجار شدید فراهم می‌کند. ملت ما ساکت نخواهد نشست و موج مبارزه فراگیر را آغاز خواهد کرد. ملت فلسطین در طول دهه‌های طولانی در دفاع از آزادی، سرزمین و کرامتش فداکاری‌های زیادی داشته است.

وبگاه «الرساله» هم گزارش داد، گروه‌های فلسطینی در تظاهرات امروز بر ضرورت اتخاذ راهبرد ملی جدید بر پایه لعو توافقنامه‌های «ساف» با رژیم صهیونیستی و در رأس آن «اسلو» تأکید کردند.

آنها در ادامه بر لغو شناسایی رژیم صهیونیستی، توقف هماهنگی امنیتی، آزادسازی  خاک و مردم از سیطره رژیم صهیونیستی و نیز حق بازگشت آوارگان فلسطینی نیز تأکید داشتند.

فلسطینی‌ها همچنین خواستار تحت پیگرد قرار دادن مقامات صهیونیستی به خاطر جنایت‌های جنگی و ضد انسانی علیه ملت فلسطین شدند که از جمله این جنایات، شهرک‌سازی استعماری، اشغال اراضی و تجاوز به مقدسات مسیحی و اسلامی است.

نیروهای مقاومت بر ادامه مسیر مقاومت با رژیم اشغالگر با تمام ابزارهای مشروع برای آزادسازی تأکید کردند به نافرمانی مدنی و مقاومت فراگیر تا تحقق استقلال فراخواندند.

 

 

از سوی دیگر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس پیامی برای «یوسف عباس» هماهنگ‌کننده کل کمپین جهانی بازگشت فرستاد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، هنیه در این پیام، یوسف عباس را به کار در راستای حمایت از پروژه ملی بر پایه دفاع سرزمین و مقدسات فلسطین فراخواند.

 

در همین زمینه «علی فیصل» عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک به المیادین گفت: طرح الحاق به مثابه «مصیبت» جدید است که اجرایی نخواهد شد.

«داوود شهاب» از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین نیز به المیادین گفت: از ذره‌ای از خاک فلسطین نخواهیم گذاشت.

وی در ادامه بر آمادگی مقاومت و رد مذاکره و راه‌حل سیاسی تأکید کرد.

شهاب گفت ، گروه‌های مقاومت تأکید کرده‌اند که تمام گزینه‌ها در برابر ملت فلسطین روی میز است.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس هم اعلام کرد، پروژه اشغال یک طرح خصمانه جدید علیه ملت فلسطین است و با مقاومت واقعی این ملت، راه به جایی نخواهد برد.

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول