اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

صدور نسخه‌الکترونیکی توسط 355 پزشک گلستانی/ اجباری شدن نسخه‌نویسی الکترونیکی در گلستان

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: از تعداد 433 پزشک استان در موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت تاکنون 355 پزشک مبادرت به صدور نسخه‌نویسی الکترونیکی کردند.

صدور نسخه‌الکترونیکی توسط 355 پزشک گلستانی/ اجباری شدن نسخه‌نویسی الکترونیکی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا صحرایی ظهر امروز در نشست خبری با تشریح روند اجرای طرح‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی و استحقاق‌سنجی در استان گلستان اظهار کرد: طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در استان گلستان اجباری است و از ابتدای تیرماه هیچ سند غیرالکترونیک پذیرش نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اسناد بالادستی برنامه پنجم و ششم توسعه و قانون بودجه سال 1399 سازمان بیمه سلامت مکلف است که اسناد خدمات را به صورت الکترونیکی پذیرش و رسیدگی کند.

* طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در همه شهرهای استان گلستان به جز گرگان به صورت پایلوت اجرا شد

وی کاهش استفاده از دفترچه و انجام خدمات بیمه‌شدگان از درگاه بیمه سلامت را اهداف اجرای این طرح در استان عنوان کرد و افزود: طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در همه شهرهای استان گلستان به جز گرگان به صورت پایلوت اجرا شد و امسال این طرح در استان در بخش خصوصی و مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت اجرا شده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: قرار است از ابتدای تیرماه جاری همه موسسات برای بیمه‌شدگان قبل از انجام خدمت از سامانه‌های بیمه سلامت استفاده کنند.

صحرایی افزود: افراد بیمه شده سلامت با شماره‌گیری #1666* می‌توانند نسبت به اعتبار دفترچه بیمه سلامت خود اطلاع کسب کنند.    

* 80 درصد موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت مکلف به اجرای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک تا پایان سال شدند

وی با اشاره به اینکه 80 درصد موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت مکلف به اجرای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک تا پایان سال شدند، ابراز کرد: طرح استحقاق‌سنجی در همه مراکز طرف قرارداد باید به صورت صددرصد انجام شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: سال گذشته تعداد 28 موسسه، پزشک، داروخانه در زمینه نسخه‌نویسی به صورت پایلوت انتخاب شدند و از تعداد 433 پزشک استان در موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت تاکنون 355 پزشک مبادرت به صدور نسخه‌نویسی الکترونیکی کردند.

* تاکنون 80 مطب مبادرت به اجرای طرح نسخه‌نویسی نکردند

صحرایی با بیان اینکه تاکنون 80 مطب مبادرت به اجرای طرح نسخه‌نویسی نکردند، اظهار کرد: تا پایان تیرماه جاری این مطب‌ها باید به نسخه‌نویسی الکترونیکی متصل شوند.

وی با اشاره به اینکه 346 موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت باید اقدام به نسخه پیچی الکترونیکی کنند، گفت: از این تعداد 158 داروخانه، آزمایشگاه و مراکز تصویربرداری به سیستم وارد شدند و 183 موسسه باید وارد مرحله اجرای طرح شوند.

به گفته صحرایی، طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در استان گلستان اجباری است و از ابتدای تیرماه هیچ سند غیرالکترونیک پذیرش نمی‌شود.

انتهای پیام/83001   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول