اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بررسی راهکارها و موانع صدور خدمات فنی-مهندسی ایران به قزاقستان

نشست تخصصی راهکارهای توسعه و بررسی موانع صدور خدمات فنی و مهندسی ایران به قزاقستان با حضور سفیر ایران برگزار شد.

بررسی راهکارها و موانع صدور خدمات فنی-مهندسی ایران به قزاقستان

به گزارش خبرگزاری فارس در تاشکند، نشست تخصصی راهکارهای توسعه و بررسی موانع صدور خدمات فنی و مهندسی ایران به قزاقستان به ابتکار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با حضور «مجید صابر» سفیر ایران در قزاقستان به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید.

در این نشست نمایندگان شرکت‌های فعال در زمینه صدور  خدمات فنی و مهندسی، ضمن آسیب‌شناسی، پیشنهادهای خود برای توسعه و رفع موانع موجود بر سر راه صادرات خدمات فنی به قزاقستان را بیان نمودند.
سفیر ایران در قزاقستان ضمن استقبال از پیشنهادهای مطرح شده، قزاقستان را دومین اقتصاد بزرگ در میان کشورهای شوروی سابق برشمرد و برخی از توانمندی‌های اقتصادی این کشور را معرفی نمود.
وی اظهار داشت: قزاقستان کشور ثروتمندی است و پروژه‌های توسعه‌ای خوبی آماده اجرا دارد که این فرصت مناسبی برای شرکت‌های ایرانی است تا بتوانند در اجرای این پروژه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی همچنین از آمادگی کامل سفارت ایران برای حمایت و پشتیبانی از صادرات خدمات فنی و مهندسی به قزاقستان خبر داد و افزود: فهرستی از پروژه‌های دولتی و خصوصی که در قزاقستان تعریف شده در سایت سفارت بارگذاری گردیده است که شرکت‌های ایرانی می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند.

سفیر ایران همچنین برخی از اقدامات انجام شده از سوی سفارت جهت تسهیل فعالیت و حضور شرکتهای پیمانکاری، مشاوره‌ای، ارتباطات و فناوری اطلاعات ایرانی در قزاقستان را برشمرد و اظهار داشت: آمادگی داریم تا تمام اطلاعاتی که در این زمینه به دست آورده‌ایم را در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار بدهیم.

وی همچنین تأکید کرد: شرکت‌های ایرانی از اعتبار و توانمندی خوبی در قزاقستان برخوردار هستند و با توجه به سوابق خوب فعالیتشان در قزاقستان، در این کشور خوشنام هستند و این فرصت بسیار خوبی برای سایر شرکت‌ها است.

علاوه بر سفیر ایران، «کرباسی» معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی، روسای کمیسیون احداث، نماینده اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، مدیران عامل شرکت انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی و تنی چند از مدیران عامل شرکت‌های عمده و مهم فعال در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی و آی سی تی در این نشست شرکت کرده و موضوعات و دغدغه‌ها را مطرح کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول