اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیش‌بینی برای 10 برابر شدن واردات واکسن آنفلوآنزا/ اقلام حفاظتی در زنجان تولید و توزیع می‌شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا در کشور ما تولید نمی‌شود، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این واکسن را برای افرادی که نیاز به تزریق آن دارند هر ساله وارد می‌کند که میزان واردات آن امسال باید افزایش یابد که بنا به گفته مسؤولان وزارتخانه، واردات افزایش 10 برابری می‌یابد و زمان تزریق آن از شهریورماه آغاز می‌شود.

پیش‌بینی برای 10 برابر شدن واردات واکسن آنفلوآنزا/ اقلام حفاظتی در زنجان تولید و توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد تاج‌کی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به افزایش آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا و پر شدن تخت‌های بیمارستانی اظهار کرد: وسایل حفاظتی از جمله ماسک به اندازه کافی در سطح استان تولید و توزیع می‌شود،کما اینکه تجهیزات یکی از تولیدکنندگان کاملا اتوماتیک است و روزانه با تولید 50 هزار ماسک بخش عمده نیاز استان را برطرف می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر تامین نیازهای مراکز درمانی به لوازم حفاظتی از جمله ماسک افزود: توزیع ماسک از طریق شرکت‌ تعاونی به صورت هفته‌ای در سطح داروخانه‌ها هم انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ویژه بودن مصرف ماسک n95 گفت: عموم مردم نیاز به این ماسک ندارند و حتی توانایی صادر کردن این ماسک با توجه به بالا بودن حجم تولید در کشور هم وجود دارد.

تاج‌کی دستکش را دیگر اقلام حفاظتی اعلام کرد و افزود: این وسیله حفاظتی انواع مختلفی دارد که افراد بسته به نوع کاری که انجام می‌دهند از نوع مناسب آن استفاده می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه رعایت فاصله اجتماعی مهم‌ترین عامل پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 است، ادامه داد: استفاده از مواد ضدعفونی کننده هم نقش مهمی در پیشگیری ایفا می‌کند که در استان تولید می‌شود و در تامین آن مشکلی نیست.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا در کشور ما تولید نمی‌شود، افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این واکسن را برای افرادی که نیاز به تزریق آن دارند هر ساله وارد می‌کند که میزان واردات آن امسال باید افزایش یابد که بنا به گفته مسؤولان وزارتخانه، واردات افزایش 10 برابری می‌یابد و زمان تزریق آن از شهریورماه آغاز می‌شود.

تاج‌کی با اشاره به افزایش ورودی بیماران بستری از چند روز گذشته گفت: تخت‌های بیمارستان ولی‌عصر پر شده و به همین دلیل پذیرش بیمار در دیگر بیمارستان‌ها از جمله بهمن آغاز شده، ضمن اینکه تخت‌های بیشتری در مراکز پذیرش بیمار آماده شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با درخواست از رسانه‌ها برای کمک به مقابله با بیماری کووید 19 به مانند چند ماه گذشته گفت: همکاری بین ارگانی از راه‌کاری پیشگیری از این بیماری است، چرا که این بیماری درمان مشخصی ندارد و باید راه‌کارهای پیشگیری همچنان اولویت باشد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول