اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دانشگاه علوم پزشکی مشهد: برای «تعطیلی شهر» و اعمال محدودیت‌ها اختیار ویژه‌ای نداریم

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برای تعطیلی شهر و اعمال محدودیت‌ها اختیار ویژه‌ای نداریم، گفت: امروز جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شد که اصلا مصوبه‌ای برای تعطیلی شهرها و استان نداشتند هر مصوبه‌ای و یا محدودیتی برای شهر باشد استانداری اعلام می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد: برای «تعطیلی شهر» و اعمال محدودیت‌ها اختیار ویژه‌ای نداریم

حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: برای تعطیلی شهر و اعمال محدودیت‌ها اختیار ویژه‌ای نداریم و استاندار خراسان رضوی و ستاد پیشگیری از کرونا در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند.

دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد که دو شب قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس وضعیت مشهد را به لحاظ ابتلا به کرونا بحرانی توصیف کرده بود، گفت: محدودیتی که برای خراسان رضوی اعلام از سوی دکتر حریرچی معاون کل وزیر بهداشت اعلام شده، مربوط به تعطیلی تجمعات فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و مراکز آموزشی شامل مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز تفریحی و ورزشی است.

وی افزود: امروز نیز جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شد که اصلا مصوبه‌ای برای تعطیلی شهرها و استان نداشته‌اند؛ هر مصوبه‌ای و یا محدودیتی برای شهر باشد استانداری اعلام می‌کند.

معاون سیاسی اجتماعی امنیتی استانداری خراسان رضوی هم ظهر امروز در پایان جلسه ستاد کرونای خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن به میلاد امام رضا(ع) از مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم که برنامه سفر خود به مشهد را به زمان دیگری موکول کنند زیرا نگران جان آنها هستیم.

حسن جعفری با بیان اینکه از مجموع 29 شهرستان خراسان رضوی، دو شهرستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: 11 شهرستان در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند.

این در حالی است که روز قبل، وزیر بهداشت نسبت به وضعیت اوج کرونا در مشهد اظهار نگرانی کرد و گفت: همواره نگران اوج فزاینده کرونا در مشهد هستم و دانشگاه علوم پزشکی این شهر باید خود را برای اوج ابتلا و درمان این بیماری آماده کند.

دکتر سعید نمکی از تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای رسیدگی به مشکلات مشهد خبر داده و گفته بود: موقعیت مشهد و مناطق حاشیه‌نشین این کلانشهر از اهمیت به سزایی برخوردار است، بنابراین باید تمامی تمهیدات لازم فراهم شود و مراکز مراقبت و نگهداری از بیماران مبتلا به کرونا ایجاد شود.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت هم شب گذشته در شبکه خبر، برای خراسان رضوی و چند استان دیگر محدودیت‌هایی اعلام کرده بود که در ستادهای استانی تصمیم‌گیری شود، حالا این سوال به وجود می‌آید که چرا محدودیت‌های در نظر گرفته شده کمتر از حد انتظار است و چرا استاندار خراسان رضوی به عنوان رییس ستاد استانی مقابله با کرونا، با وجود شرایط هشدار کرونا در این استان به این جمع‌بندی رسید که رفت و آمد در کلانشهر مشهد همچنان برقرار باشد؟ علاوه بر این، آیا این شیوه اطلاع‌رسانی که خبری اعلام و سپس تکذیب شود، باعث سردرگمی مردم به ویژه فعالان اقتصادی در این شرایط نخواهد شد؟! 

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول