اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تولید تئاترهای عروسکی سازمان فرهنگی هنری ویژه دهه کرامت

تئاترهای عروسکی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه دهه کرامت با عناوین «پرنده ها، آهوها» و «برادر؛ خورشید، خواهر؛ ماه» تولید شد.

تولید تئاترهای عروسکی سازمان فرهنگی هنری ویژه دهه کرامت

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، نمایش عروسکی «پرنده ها، آهوها» و «برادر؛ خورشید، خواهر؛ ماه» ویژه دهه کرامت از سوی مدیریت هنرهای نمایشی معاونت ‌هنری سازمان ‌فرهنگی ‌هنری شهرداری ‌تهران با مشارکت فرهنگسرای فن آوری و اطلاعات تولید شد.

علی عطایی مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن بیان این مطالب درباره اجراهای عروسکی در گفت وگو با فارس گفت: ویدیوهای این تئاترها در ادامه تلاش‌های قبلی برای حمایت از استعدادهای جوان هنرمند و استفاده از هنر و قابلیت‌های این عزیزان برای توجه دادن به دغدغه‌های فرهنگی روز ، آموزش مفاهیم فرهنگی و اجتماعی و انتقال باورهای دینی، فرهنگی و ملی به نسل‌ جدید و به خصوص نونهالان، خردسالان و کودکان به عنوان مهم‌ترین دوره‌های سنی تاثیرپذیری و شکل‌گیری شخصیت است. 


وی در ادامه گفت: هنرهای نمایشی بدون شک یکی از بهترین ابزارهای تربیتی و فرهنگی هستند که در قالب‌های گوناگون می‌توانند در این راه به کار برده شوند. این بار هم ما به سراغ نمایش عروسکی رفته‌ایم. در این کار تنها تدوین‌گر و کارگردان تلویزیونی عوامل حرفه‌ای هستند و باقی آن‌ها، از جمله نویسنده و کارگردان؛ خانم برجی فلاح که در جشنواره‌های مختلف جایزه‌هایی هم دریافت کرده‌اند، از کشف‌های سازمان فرهنگی‌هنری هستند که در برنامه‌ها یا جشنواره‌های این سازمان هنر و استعدادشان شکوفا شده است. 

عطایی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در مناسبت‌های گوناگون، باز هم چنین چهره‌های متعهد و کاردانی را به بازار هنر کشور معرفی کنیم. این کار در ضمن تمرینی است برای تولید کار هنری با قیمتی مناسب و در عین حال حفظ دغدغه‌های فرهنگی و کیفیت بیشتر. بدیهی است که ما برنامه به برنامه برای افزایش کیفیت تلاش خواهیم کرد. 

وی در پایان گفت: حمایت از استعدادهای جوان، تولید با قیمت مناسب، توجه به محدوده سنی نونهالان، کودکان و خردسالان و استفاده از ظرفیت‌های هنرهای نمایشی در انتقال مبانی دینی، فرهنگی و اجتماعی به نسل‌های آینده از جمله دغدغه‌های سازمان در ساخت این ویدیوها به عنوان نمونه و الگوی آغازین بوده است و ان‌شاالله به مرور از نظر کیفی رشد خواهیم کرد.

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول