اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تخصیص 15 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی کمیجان

فرمانده سپاه ناحیه کمیجان از تخصیص 15 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی کمیجان خبر داد.

تخصیص 15 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی کمیجان

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رشید اکبری ظهر امروز در آیین بهره برداری از چهار پروژه محرومیت‌زدایی کمیجان اظهار کرد: امروز به مناسبت دهه کرامت و با حضور فرمانده سپاه روح الله شاهد بهره‌برداری از چهار پروژه خانه محروم در کمیجان بودیم که این پروژه‌ها در روستاهای چاپار،کوت‌آباد و ۲ واحد در چهرقان بودند که در قالب خانه محرومین افتتاح شدند.

وی تصریح کرد: مجموعا ۲۵ پروژه خانه محروم در دستور کار سپاه کمیجان قرار دارد که ۸ واحد آن مربوط به مددجویان بهزیستی که دو معلول بودند، ۷ واحد مربوط به مددجویان کمیته امداد و ۱۰ واحد تعمیر و بهسازی است که ۱۰ واحد آن تکمیل و باقی آنها به فضل الهی تا شهریور ماه به اتمام می‌رسند.

۲۵ پروژه خانه محروم در دستور کار سپاه کمیجان قرار دارد که ۸ واحد مربوط به خانواده‌های دو معلول، ۷ واحد مربوط به مددجویان کمیته امداد و ۱۰ واحد تعمیر و بهسازی است 

فرمانده سپاه ناحیه کمیجان گفت: در راستای رفع محرومیت‌زدایی روستاها و نقاط کم‌برخوردار کمیجان پروژه‌های محرومیت زدایی در دستور کار بسیج سازندگی کمیجان قرار گرفته است.

اکبری ادامه داد: از جمله پروژه‌های در این راستا احداث کانال‌کشی آب روستایی، تعویض شبکه آب روستایی، لایه‌روبی قنوات، ساخت استخرهای ذخیره آب، تعمیر و بهسازی خانه‌های محروم، مساجد و مدارس و احداث خانه برای سیل‌زدگان هستند که بیش از ۸ گروه جهادی به طور مستمر در راستای محرومیت زدایی فعالیت می‌کنند.

به گفته وی مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های محرومیت زدایی کمیجان تخصیص داده شده که با توجه به احساس نیاز برای رفع محرومیت‌زدایی و پویایی بسیج سازندگی این اعتبار به ۲۵ میلیارد ریال هم می‌رسد.

در راستای تحقق جهش تولید و لبیک به شعار سال قرارگاه تخصصی جهش تولید در سپاه کمیجان راه‌اندازی شده است

 فرمانده سپاه ناحیه کمیجان با بیان اینکه در راستای تحقق جهش تولید و لبیک به شعار سال قرارگاه تخصصی جهش تولید در سپاه کمیجان راه‌اندازی و جلسات قرارگاه شهرستانی هم تشکیل شده است، اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده بین بسیج مهندسی کشاورزی طرح خودکفایی در ۵ محصول مهم و استراتژیک از جمله گندم، جو، برنج، گوشت و علوفه را در کمیجان در دستور کار قرار دادیم که اقدامات زیرساختی اینکار در دستور کار قرار گرفته است.

 

اکبری گفت: از ابتدای ویروس منحوس کرونا تا پایان ماه مبارک رمضان رزمایش کمک مومنانه را در طی چهار مرحله انجام دادیم که بیش از ۲۵۰۰ بسته معیشتی توزیع شد.

 از ابتدای ویروس منحوس کرونا تا پایان ماه مبارک رمضان رزمایش کمک مومنانه را در طی چهار مرحله انجام دادیم که بیش از ۲۵۰۰ بسته معیشتی توزیع شد 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هدف‌گذاری برای ادامه رزمایش کمک مومنانه داشتیم رزمایش مومنانه دوم را در سه مرحله دستور کار قرار دادیم که دهه امامت و ولایت مرحله اول، دهه اول محرم مرحله دوم و دهه آخر ماه صفر مرحله سوم را پیش‌بینی کرده‌ایم که توزیع حداقل ۲۵۰۰ بسته معیشتی هدف‌گذاری شده است.

فرمانده سپاه ناحیه کمیجان بیان کرد: راه‌اندازی ۹ کارگاه تولید ماسک و توزیع ۱۰۰ هزار ماسک، راه‌اندازی ۲ کارگاه تولید مواد ضدعفونی و توزیع ۴۰ هزار مواد ضدعفونی‌کننده، گندزدایی بیش از ۲۰ مرحله شهرستان، راه‌اندازی ۲ کارگاه تولید دستکش بهداشتی و توزیع ۲۵ هزار دستکش از اقدامات در طول مبارزه با کرونا است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برقراری ۶ ایستگاه بازرسی و ایستگاه سلامت و ۳۵ روز فعالیت با فعالیت بیش از ۲ هزار نفر، توزیع ۱۸۰۰ بسته غذایی، اهدای ۶۰۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزارتومانی به ولی نعمتان، تهیه و توزیع ۳ هزار بسته گیاهان دارویی، قربانی ۳۵ رأس گوسفند و توزیع آن، توزیع ۶ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان و اهدای یک هزار شاخه گل به مدافعان سلامت،گروه‌های جهادی و خانه‌های بهداشت از جمله اقدامات دیگر در مبارزه با کرونا بوده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول