اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انتقاد فرماندار فارسان از بی‌توجهی مردم به شرایط کرونایی/ برخورد قضایی با بانیان برگزاری مراسمات

فرماندار شهرستان فارسان با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان گفت: شرکت در تجمعات و مراسمات شادی و عزا مهمترین علت شیوع گسترده بیماری کووید19 در فارسان است که در این رابطه برخورد قضایی با بانیان در دستورکار قرار گرفته است.

انتقاد فرماندار فارسان از بی‌توجهی مردم به شرایط کرونایی/ برخورد قضایی با بانیان برگزاری مراسمات

مرداس طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان فارسان اشاره کرد و گفت: از طریق فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی چاپخانه‌های سطح شهرستان را ملزم به عدم چاپ آگهی ترحیم کردیم که مردم دعوت به تجمع نداشته باشند، همچنین جلساتی با حضور افراد فعال در فضای مجازی برگزار کردیم که از انتشار این موارد در فضای مجازی و دعوت به تجمعات جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان فارسان ادامه داد: از طریق دادستان پیامی در فضای مجازی و حقیقی مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم شرکت در تجمعات و تمامی مواردی که منجر به بیماری کرونا می‌شود به صورت بنر در سطح همه شهرها و روستاهای شهرستان نصب شد.

وی افزود: در مورد هشدار به مردم با استفاده از بلندگو در تمام شهرها و روستاها موارد را اطلاع‌رسانی کردیم به طوری که حتی در رسانه‌های خارجی نیز بازتاب داشت و مطالب را منتشر کردند.

طاهری با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونا مردم بیشتر رعایت می‌کردند، افزود:  با اعلام تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان به کرونا شرایط کشور به گونه‌ای بود که همه ناراحت بودند و خطر را احساس می‌کردند، در قرنطینه ماندند اما بعد از آن متوجه شدیم که خانه‌نشینی معیشت مردم را با مشکل مواجه می‌کند و به دنبال آن محدودیت‌ها برداشته شدند.

فرماندار فارسان با اشاره به اعلام آمار ۳ رقمی فوت و ۴ رقمی مبتلا به کرونا  به طور روزانه بیان کرد: در سطح کشور و در شهرستان فارسان افراد خطر را احساس نمی‌کنند و به طور عادی برخورد می‌کنند و احساس ترس از جامعه دور شده است.

وی با بیان اینکه اجرای مجدد محدودیت‌ها باید در سطح کشور مطرح شود، اظهار داشت: هنوز یک سری از محدودیت‌ها را در شهرستان اعمال می‌کنیم برای مثال در تعطیلی‌های بالای یک روز کلیه‌ مناطق گردشگری شهرستان را بستیم و اجازه ورود ندادیم و این اتفاق فقط در شهرستان فارسان  اتفاق افتاده است اما دلیل افزایش‌ بیماران صرفا ورود گردشگر نیست.

طاهری ادامه داد: تجمعاتی نظیر عقد، عروسی و مهمانی‌ها و خروج غیر ضرور از منزل و مسافرت به خارج از استان از دلایل شیوع این بیماری است‌. 

فرماندار فارسان با اشاره به اینکه به انواع مختلف به مردم اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و دادگستری شهرستان فارسان مواردی را تشکیل پرونده داده است، گفت: در یک مورد عقد که تعدادی از افراد به کرونا مبتلا شدند برای بانیان عقد پرونده تشکیل شده یعنی هم اطلاع‌رسانی و هم برخورد قضایی انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا با ما همراه شده است، گفت: ما باید برنامه زندگی و رویکردمان در زندگی فردی و اجتماعی را نسبت به گذشته تغییر دهیم و باید براساس کرونا برای خروج، حضور و برگزاری مراسمات برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول