اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جزئیات دومین دادگاه علنی متهمان پخش فرآورده‌های نفتی مرودشت

دومین جلسه رسیدگی به پرونده سه متهم اصلی پرونده پخش فرآورده‌های نفتی مرودشت، در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال در نظام اقتصادی دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سیدمحمود ساداتی برگزار شد.

جزئیات دومین دادگاه علنی متهمان پخش فرآورده‌های نفتی مرودشت

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، دومین جلسه رسیدگی به پرونده سه متهم اصلی پرونده پخش فرآورده‌های نفتی مرودشت، در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال در نظام اقتصادی دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی برگزار شد.

 قاضی پرونده  با اشاره به اعلام ‌جرم متهمان گفت: در این جلسه به اتهام آقایان علی خادمیان، رضا چنگیزی و محسن کمالی مبنی بر اخلال در امر توزیع نیازهای روز جامعه در حوزه سوخت دادگاه به‌صورت علنی برگزار می‌شود.

حسینی به‌عنوان نماینده دادستان در دفاع از کیفرخواست صادره علیه متهمان بااشاره به روند شناسایی و بررسی تخلف انجام‌شده نیز گفت: به استناد گزارش‌های تهیه‌شده، متهمان اقدام به اخلال در حوزه سوخت و ضرر و زیان بیش از ٣٠٨ میلیارد ریالی کرده‌اند که این پرونده 14 متهم و 3 متهم اصلی دارد.

برومندی، نماینده پخش فرآورده‌های نفتی فارس نیز بیان داشت: صدور حواله‌های یارانه دار برای کوره داران و دریافت حواله‌ها توسط اشخاص غیر مجاز از مهم‌ترین تخلفاتی است که این افراد مرتکب شده و دادگاه باید نسبت به تخلفات این افراد رسیدگی کند.

وی با تأکید بااینکه این افراد در خارج از شبکه اقدام به خریدوفروش داشته‌اند گفت: عمده تخلف این افراد صدور حواله‌های غیرمجاز بوده که در خارج از شبکه به فروش می‌رساندند.

رضا چنگیزی به‌عنوان متهم مشارکت در اخلال نظام اقتصادی نیز گفت: تمامی این اتهامات دروغ بزرگی است که به یک پرونده تشکیل‌شده زیرا تمام سعی خود را داشتم تا برای رضای خدا گام بردارم.

وی با اعلام اینکه خارج از شبکه هیچ خریدوفروشی انجام نداده‌ام و متقاضیان به دلیل اینکه سرعت اینترنت آنان در محل کارشان ضعیف بوده بنده برای رضای خدا کار آنان را انجام داده‌ام.

چنگیزی با منکر شدن اتهامات خود افزود: کلیه مبالغ به‌حساب شرکت پخش فرآورده‌های نفتی واریز و تمام مستندات آن وجود دارد.

این متهم بااشاره به اینکه حواله بدون مهر از اداره خارج نمی‎شود، گفت: حتی یک لیتر نفت کوره خارج از شبکه تحویل داده نشده و در برخی از مواقع به دلیل قطع بودن اینترنت برای متقاضیان از حساب شخصی خریداری داشته‌ام.

چنانچه یک لیتر خارج از شبکه نفت را  فروخته باشم به 1000 میلیارد تومان متهمم کنید

چنگیزی با بیان اینکه بدون فرم الف به هیچ مشتری نفت کوره نداده‌ام، گفت: تمام شرکت نفت ایران را بیاورید اگر حتی یک لیتر خارج از شبکه  فروخته باشم، من را به 1000 میلیارد تومان متهم کنید.

این متهم ردیف اول با تأکید مجدد بر این موضوع که بدون دریافت وجه، حواله داده نمی‌شود، گفت: پول برای خرید سوخت گرفتم.

چنگیزی اعلام کرد: کدام کوره، کارخانه‌دار صنعتی و متقاضی که با آن در ارتباط بوده‌ام، خوابیده است که  اتهام اخلال را اعلام دارید.

وی در پاسخ به سؤال قاضی نسبت به پرداخت وجوه در حساب همسرش از سوی مشتریان به‌حساب شخصی همسرش را پذیرفت ولی دادن نفت کوره خارج از شبکه را منکر شد.

این متهم با قرائت لایحه‌ای خواستار برخی استعلام‌ها که جزییات آن‌ها را اعلام کرد از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس شد و تأکید کرد که حتی یک تخلف اداری متوجه بنده نیست و همچنان اعتبار دارم.

چنگیزی با اعلام اینکه مبلغ دریافتی حقوق از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی 4.5 میلیون تومان است، گفت: عهده‌دار شدن در این مسئولیت به‌عنوان شغل دوم برای من به شمار می‌رود زیرا من معامله‌گر زمین و خودرو، اسب و در امر ساخت ساز مشارکت دارم.

این متهم با قرائت لایحه‌ای خواستار برخی استعلام‌ها از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس شد و گفت: یک تخلف اداری متوجه بنده نیست. 

پس از دفاع متهم اصلی این پرونده، علی خادمیان دیگر متهم پرونده پخش فرآورده‌های نفتی مرودشت در جایگاه حاضر شد و گفت: حساب همسرم در اختیار من بوده و ایشان هیچ ارتباط مالی با آقای چنگیزی ندارد.

وی گفت: با متهم ردیف اول این پرونده مراودات مالی شخصی غیر اداری داشته‌ام.

این متهم  با رد اتهامات وارده، افزود: حتی یک ریال هم در زمان مسئولیت رشوه دریافت نکرده‌ام.

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه علنی دادگاه رسیدگی به اتهامات پرونده مدیران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مرودشت با حضور سه متهمین اصلی امروز به ریاست قاضی ساداتی برگزار شد.

این پرونده به بررسی ارتشا و اخلال در نظام اقتصادی از طریق فروش خارج از شبکه 25 میلیون لیتر نفت کوره در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول