اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

شورای عالی اصلاح‌طلبان فرونپاشیده/ شعسا به وظایفش عمل کرد

علی صوفی نوشت: به رغم بزرگنمایی‌هایی که به ویژه بعد از استعفای آقای دکتر عارف از سوی برخی شکل گرفته است شورای عالی و مکانیزم آن فرونپاشیده و با توجه به شرایط کرونایی با محدودیت‌هایی در برگزاری جلسات مواجه شده است.

شورای عالی اصلاح‌طلبان فرونپاشیده/ شعسا به وظایفش عمل کرد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، علی صوفی در یادداشتی با عنوان «شورای عالی و انتقادها» در روزنامه آفتاب یزد نوشته است: ارزیابی اینکه شورای عالی چه عملکردی داشت و در شرایط کنونی چه وضعیتی برای این شورا پیش خواهد آمد با نگاهی به سیر تاریخی آن می تواند مساله را بهتر روشن سازد. شورای عالی تا کنون سه دوره را به خود دیده است.
دوره اول پیش از انتخابات مجلس دهم در سال 94 برگزار شد و رسالت این شورا ایجاد وحدت و اجماع سازی میان بخش‌های مختلف اصلاح طلب بود. در نهایت با تدبیر این شورا علیرغم رد صلاحیت تعداد زیادی از چهره‌های اصلاح طلب اما شورای عالی توانست با ائتلاف به بخشی از اصلاح طلبان از طریق لیست امید موفق به کسب کرسی‌های زیادی در مجلس دهم شده و عملا بسیاری از چهره‌های تندرو را که در دوره نهم عضو مجلس بودند از حضور مجدد بازدارد.
در دوره دوم شورای عالی نیز ماموریت اجماع سازی و ایجاد مشارکت حداکثری برای حمایت از آقای روحانی و همچنین پیروزی اصلاح طلبان در شورای شهر کلانشهرها بود که از این حیث نیز باردیگر عملکرد شورا مثبت بود. سومین دوره شورای عالی مربوط به انتخابات اخیر مجلس در اسفند 98 است که در این مورد نیز شورای عالی وظیفه خود یعنی اجماع سازی را انجام داد.
با توجه به اینکه چهره‌های اصلاح طلب در این انتخابات بیش از همیشه رد صلاحیت شدند وعملا کاندیدایی وجود نداشت که در حد تشکیل لیست واحد باشد با اجماع میان گروه‌های مختلف در قالب شورا تصمیم براین شد که لیست واحد از سوی شورا ارائه نشود و اگر هر حزبی مایل است به صورت جداگانه لیست دهد. در واقع اینکه کاندیداهای اصلاح طلب حذف شدند و بضاعت تشکیل لیست وجود نداشت متغیری نبود که در اختیار شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان باشد بنابراین با توجه به اینکه عملا رقابتی شکل نگرفت شکستی نیز درکار نبوده است.

براساس اساسنامه شورای عالی وظایف خود را به فراتر از انتخابات گسترش داده است و محدودیت زمانی نیز وجود ندارد بنابراین به رغم بزرگنمایی‌هایی که به ویژه بعد از استعفای آقای دکتر عارف از سوی برخی شکل گرفته است شورای عالی و مکانیزم آن فرونپاشیده و با توجه به شرایط کرونایی با محدودیت‌هایی در برگزاری جلسات مواجه شده که از این حیث نیز به زودی امیدواریم شرایط بهبود یابد. اگرچه این شورا نیز مانند هر مکانیزمی ‌دارای نقایصی بوده اما نسبت به آن در روزهای اخیر شاهد بزرگ نمایی آن هستیم.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول