اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اختصاص تخت های آی، سی ، یو به بیماران کرونایی در گچساران/ تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا اندیشده شد

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت گچساران و روند رو به افزایش افراد مبتلا به ویروس امکان آن وجود دارد که شهرستان به نقطه بحرانی برسد، بر راه‌اندازی مرکز نقاهتگاه،اختصاص تخت بیمارستانی و آی .سی، یو تاکید کرد.

اختصاص تخت های آی، سی ، یو به بیماران کرونایی در گچساران/ تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا اندیشده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، علی خوانپایه در نشست اضطراری شورای سلامت گچساران با اشاره به روند افزایشی بیماران مبتلا به ویروس کرونا  در این شهرستان گفت: با توجه به وضعیت گچساران و روند رو به افزایش افراد مبتلا به ویروس امکان آن وجود دارد که شهرستان به نقطه بحرانی برسد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از وقوع بحران بایستی تدابیری اندیشیده شود، افزود: ۵۴تخت بستری در بیمارستان های این شهرستان برای زمان وقوع بحران پیش‌بینی شود.

فرماندار گچساران افزود: برای بستری بیماران جدید مبتلا به کرونا تمامی امکانات و تجهیزات با رعایت کامل پروتکل بهداشتی اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: تعداد ۱۱ تخت ای سی یو در بیمارستان های گچساران وجود دارد که از این تعداد ۶تخت برای بیماران کرونایی اختصاص داده می‌شود، افزود: همچنین 54تخت بیمارستانی برای بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های گچساران  در نظر گرفته شد.

فرماندار گچساران به رعایت پروتکل بهداشتی در ادارات تاکید کرد و افزود: مدیران ادارات بر رعایت پروتکل بهداشتی و حفاظت از کارکنان ادارات و زیر مجموعه خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم گواهی کرونا صادر کنیم برخی از ادارات تعطیل خواهند شد، عنوان کرد: همچنین به استفاده از ماسک و ژل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ادارات این شهرستان تاکید کرد.

خوانپایه در ادامه به راه اندازی مرکزی برای نگهداری بیماران کرونایی که دوران نقاهت خود را می گذرانند تاکید کرد.

 وی با اشاره به اینکه متاسفانه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی  و از سرگیری زندگی عادی و رعایت نکردن فاصله اجتماعی در مکان‌های عمومی موجب شد تا وضعیت این شهرستان  قرمز شود و  متاسفانه شاهد هستیم که روز به روز بر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان افزوده می‌شود.

خوانپایه ادامه داد: از جلوگیری از شیوع بیماری کرونا صنوف پر خطر شامل قهوه‌خانه‌ها، گیم نت‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه از فردا 12 تیر به مدت یک هفته تعطیل می‌شوند.

 فرماندار گچساران ادامه داد: همچنین تالارهای پذیرایی تا اطلاع ثانونی تعطیل و کافی‌شاپ‌ها، اغذیه فروشان، فست فودها، کبابی  رستوران‌ها بدون سرو و پذیرایی در محل(صرفا به صورت بیرون بر) و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

خوانپایه ادامه داد:  بازگشایی صنوف  و سفر برخی از شهروندان گچسارانی به استان های خوزستان و بوشهر موجب جهش چشمگیر تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا هرگونه برگزاری مراسمات عروسی و عزاداری و تجمعات در شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 به گزارش فارس، متاسفانه در 2 روز اخیر پنج نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان فوت شدند.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول