اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی| افزایش نگرانی آمریکایی‌ها از ویروس کرونا

پیمایش افکارسنجی جدیدی در ایالات متحده نشان می‌دهد نگرانی آمریکایی‌ها از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در حالی به بیشترین مقدار خود در یک ماه اخیر رسیده که این مساله در جمع جمهوری‌خواهان نمود بیشتری دارد.

نظرسنجی| افزایش نگرانی آمریکایی‌ها از ویروس کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با اوج گرفتن شمار مبتلایان و جان‌باختگان بر اثر ویروس «کووید۱۹» در آمریکا، نتایج یک نظرسنجی از افزایش نگرانی مردم این کشور از این بیماری حکایت دارد.

نظرسنجی مشترک خبرگزاری «رویترز» و مؤسسه «ایپسوس» نشان می‌دهد حدود ۸۱ درصد از بزرگسالان جامعه آمریکا به میزان زیادی از شیوع این بیماری نگران هستند، رقمی که مشابه نظرسنجی یک ماه و نیم قبل است.

به نوشته رویترز، بر اساس این نظرسنجی که در روزهای ۲۹ و ۳۰ ژوئن انجام شده، افزایش نگرانی مردم آمریکا در میان جمهوری‌خواهان و هم‌حزبی‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور بیشتر از اقشار دیگر است.

بر این اساس، از هر ده جمهوری‌خواه، هفت نفر نگران شیوع ویروس کرونا هستند؛ کسانی که به تبعیت از رئیس‌جمهور خود تا کنون کمتر ماسک استفاده کرده و برای موارد غیرضروری از خانه خارج شده‌اند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که شیوع این همه‌گیری بر انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال آمریکا نیز سایه انداخته و اولویت‌های رأی‌دهندگان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

به نوشته رویترز، حدود ۲۷ درصد از آمریکایی‌ها مهمترین عامل در رأی دادن را «برنامه آن نامزد برای کمک به کشور جهت بازیابی» از این بحران می‌دانند. ۲۱ درصد نیز برنامه‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی را عامل مهم توصیف کردند.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تا کنون حدود ۲ میلیون و ۷۲۸ هزار نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا شده و بیش از ۱۳۰ هزار نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کووید۱۹ از دست داده‌اند.

این در حالی است که «الکس اِیزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا روز دوشنبه هشدار داد که زمان برای آمریکا برای تحت کنترل درآوردن شیوع ویروس کرونا رو به پایان است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول