اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

چوب پلاست چیست

چوب پلاست ، تخته های چوبی پلاستیکی بازیافت شده به عنوان یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای مصالح ساختمانی سنتی طراحی شده است.

چوب پلاست چیست

علاوه بر اینکه سازگار با محیط زیست است ، نسبت به تلاش های قبلی برای تولید محصولات چوبی مصنوعی ، از نظر ظاهری به چوب می ماند ، اما تمام مزایای پلاستیک را حفظ می کند. بدون پوسیدگی ، بدون حشرات ، بدون قالب و بدون حفظ رطوبت. محصولی بدون تعمیر و نگهداری ایده آل است.

تخته های پلاستیکی چوب بازیافت شده، بازیافت موارد سی دی خرد شده و چوب لباسی قدیمی و محصولات مشابه پلی استایرن ساخته شده است که در غیر این صورت در محل های دفن زباله یا سوزاننده ها قرار می گیرند.

چوب پلاست چیست

چوب پلاست از پلی استایرن بازیافت شده یا پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) اکسترود می شود. چوب پلاست بدون نگهداری، پایدار و سازگار با محیط زیست هستند.

محصولات پلاستیکی بازیافت شده به کاهش کوه های زباله های پلاستیکی که روزانه ریخته می شود ، شامل مواد بسته بندی ، لیوان های پلاستیکی ، بطری های شیر ، ظروف و غیره کمک می کند. حدود 30٪ محل دفن زباله. در حال حاضر هیچ کس نمی داند که پلی استایرن برای تخریب چقدر طول می کشد ، جز این که گفته می شود مدت زمان طولانی طول می کشد.

بازیافت آن به عنوان چوب پلاستیکی(چوب پلاست) با کیفیت بالا نه تنها باعث می شود دوباره مفید شود بلکه از مقادیر زیادی پلاستیک در محل های دفن زباله گران و بصورت فزاینده ممانعت می کند.

مزایای چوب پلاست

 محصولات ساختمانی پلاستیکی بازیافت شده برای استفاده در پروژه های ساختمانی مناسب هستند.

مهمترین مزیت در مورد مواد سنتی این است که تخته های چوب پلاست بازیافت شده تقریباً به هیچگونه تعمیر و نگهداری نیاز ندارند.

پلاستیک بازیافتی می تواند به راحتی جایگزین چوب ، بتن یا حتی فلز شود و استفاده از این محصولات نوآورانه ردپای کربن در پروژه های بزرگ ساختمانی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

تحقیقات مکرر نشان داده اند که هزینه اولیه و پس انداز ناشی از کاهش نگهداری طولانی مدت فقط در 2-5 سال جبران می شود. جایگزینی مصالح ساختمانی سنتی با چوب پلاست بازیافتی یا معادل چوب بازیافت پلاستیکی نه تنها برای محیط زیست مفید است بلکه باعث می شود کاملاً اقتصادی شود.

این یک ماده، نوآورانه و بسیار شبیه چوب است که از پلی استایرن جمع آوری شده و بازیافت در این ماده شگفت انگیز است. این ماده از هیچ نوع پرکننده چوب نیست و رطوبت آن را جذب نمی کند.

از نظر ظاهری به چوب بسیار نزدیک است البته به زیبایی چوب طبیعی نیست و رگه های چوب را ندارد.

تخته های چوبی پلاستیکی به نظر می رسد مانند چوب است ، اما دارای تمام خصوصیات فوق العاده پلاستیک است و سطح بالایی از محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را در برابر محو شدن دارد.

در حالی که چوب واقعی علائم آسیب ناشی از رطوبت ، قالب ، نور خورشید و حشرات را نشان می دهد، چوب پلاست در برابر تمام این عوامل مقاوم است.

بسته به کمیت در هر رنگی موجود است و در 3 رنگ استاندارد بلوطی، ماهگونی و گردو سیاه موجود است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول