اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

پیشرفت 95 درصدی بازسازی روستاهای سیل‌زده لرستان/ پرداخت بیش از هزار میلیارد تسهیلات

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بیش از هزار و 125 میلیارد تومان تسهیلات و همچنین 377 میلیارد تومان کمک بلاعوض تاکنون به سیل‌زدگان استان پرداخت شده است.

پیشرفت 95 درصدی بازسازی روستاهای سیل‌زده لرستان/ پرداخت بیش از هزار میلیارد تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدرضا شاملو عصر امروز در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق روستایی سیل‌زده شهرستان چگنی لرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فروردین‌ماه سال گذشته، هزار و 969 روستا تحت تاثیر جریان سیلاب قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: سیل در مجموع به 35 هزار واحدمسکونی روستایی و شهری خسارت وارد کرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های خوب این نهاد برای بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان، بیان داشت: این برنامه‌ریزی و تلاش مجموعه بنیاد مسکن موجب شد که تمامی واحدهای تعمیری در سال 98 به پایان برسند، ضمن اینکه در حال حاضر نیز احداث واحدهای سیل‌زده روستایی 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شاملو با بیان اینکه 5 درصد باقی‌مانده به دلیل مشکلاتی همچون جابه‌جایی روستاها و یا تکمیل نهایی واحدها است، افزود: بیش از هزار و 125 میلیارد تومان تسهیلات و همچنین 377 میلیارد تومان کمک بلاعوض تاکنون به سیل‌زدگان لرستان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر تعمیر و بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سیل، بازسازی تاسیسات زیربنایی و ایمن‌سازی شهرها و روستاهای استان از جمله اقداماتی بود که توسط بنیاد مسکن به طور جدی پیگیری شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اختصاص 290 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی روستاهای لرستان خبر و ادامه داد: این مبلغ در قالب 548 پروژه در 211 روستا و شهر استان هزینه می‌شود.

شاملو میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها را بیش از 90 درصد خواند و افزود: نمونه شاخص این پروژه‌ها دیواره‌سازی شهر پلدختر است که عملیات اجرایی آن بسیار باکیفیت در حال انجام است.

وی اظهار داشت: سال گذشته 28 استان تحت تاثیر سیل قرار گرفتند، با این وجود و با همه محدودیت‌ها، اما اقدامات درخور توجهی تاکنون برای بازسازی این مناطق صورت گرفته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از پیگیری‌ها برای دریافت اعتبارات تکمیلی پروژه‌های روستایی خبر داد و گفت: امید می‌رود در هفته‌های پیش‌رو با تصویب هیات دولت منابع موردنیاز این پروژه‌ها تامین شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول