اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افتتاح فاز نخست خط دوم آبرسانی به شیراز به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: فاز نخست خط دوم آبرسانی به کلان‌شهر شیراز شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه بزرگ آب شیراز از پروژه‌های قرارگاه، پنجشنبه توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

افتتاح فاز نخست خط دوم آبرسانی به شیراز به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، سعید محمد اظهار داشت: فاز نخست خط دوم آبرسانی به کلان‌شهر شیراز شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه بزرگ آب شیراز از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) روز پنجشنبه (12 تیرماه) توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

وی با اعلام این خبر افزود: طرح آبرسانی به کلان‌شهر شیراز شامل یک تلمبه‌خانه با ظرفیت 3 مترمکعب بر ثانیه و فشار 25 بار هست که آب موردنیاز شهر شیراز را از سد درودزن منتقل و تأمین می‌کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) اظهار داشت: تا پیش از اجرای این پروژه، 75 درصد منابع آب کلان‌شهر شیراز از منابع آهکی و آبرفتی تأمین می‌شد که این موضوع منابع آب این شهر را با مشکل مواجه می‌کرد اما با انجام و تکمیل این پروژه تنها 25 درصد از منابع زیرزمینی آب شیراز مورداستفاده قرار می‌گیرد و کمک بزرگی به حفاظت از منابع آبی این شهر خواهد شد.

محمد گفت: در سال‌های اخیر باز مهندسی چاه‌های آب و حفر چاه‌های جدید تقریباً هرسال در شیراز انجام می‌گرفت اما این طرح به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی استان فارس دغدغه مردم این شهر را در مورد کم‌آبی تا حدود زیادی برطرف خواهد کرد.

وی بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) تاکنون در عرصه سازندگی کشور، طراحی و اجرای بیش از 6303 کیلومتر خط انتقال آب را در 15 استان کشور طبق استانداردهای فنی به اتمام رسانده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خط انتقال آب‌رسانی غدیر در استان خوزستان، خط انتقال آب یزد، خط انتقال آب زابل به زاهدان، خط انتقال آب شهر مقدس قم و خط انتقال آب تبریز اشاره کرد.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول