اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پیست سوارکاری پیربازار رشت از با قدمت‌ترین پیست‌های کشور

در نشست مشترک استاندار گیلان با رئیس فدراسیون سوارکاری با اعلام امادگی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی اسب کاسپین در گیلان، بر از پیست سوارکاری پیربازار رشت به‌عنوان یکی از با قدمت‌ترین پیست‌های کشور یاد شد.

پیست سوارکاری پیربازار رشت  از با قدمت‌ترین پیست‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، استاندار گیلان ظهر امروز در دیدار با رئیس فدراسیون سوارکاری کشور با بیان اینکه گیلان از مناطق مستعد پرورش اسب به ‌سبب شرایط اقلیمی، جغرافیایی و موهبت‌های الهی با پیشینه‌ تاریخی است، اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های این رشته ورزشی، با حمایت دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، زمینه حضور و جذب بیشتر علاقمندان را فراهم می‌کند.

ارسلان زارع با اشاره به توصیه دین مبین اسلام پیرامون اسب سواری و جایگاه این رشته ورزشی در فرهنگ ایرانیان گفت: گسترش باشگاه‌های ورزشی این رشته علاوه بر ایجاد نشاط و شادمانی میان مردم، می‌تواند بستر اشتغالزایی و ایجاد درآمد را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه در کنار همگانی کردن رشته اسب سواری، باید پرورش سوارکاران برای حضور در مسابقات قهرمانی و عضویت گیلانیان در تیم ملی را در برنامه داشته باشیم، گفت: آمادگی برگزاری مسابقات در سطح شهرستانی و بخش‌های استان و نیز مسابقات بین‌المللی اسب کاسپین در گیلان وجود دارد تا شاهد یک مانور اجتماعی و فرهنگی برای جذب علاقمندان و معرفی برند اسبچه خزری در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

 

پیست سوارکاری پیربازار رشت یکی از با قدمت‌ترین پیست‌های کشور 

رئیس فدراسیون سوارکاری نیز با اشاره به وجود ۴۰۰ باشگاه اسب سواری در کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی اظهار کرد: توجه به زیرساخت‌های رشته سوارکاری در کنار تقویت این حوزه می‌تواند به رشد اشتغال و درآمدزایی منجر شود.

مسعود خلیلی، پیست سوارکاری پیربازار رشت را یکی از با قدمت‌ترین پیست‌های کشور برشمرد و گفت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم شرایط برگزاری مسابقات بین‌المللی اسب کاسپین را فراهم کنیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول