اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

به دنبال تعطیلی اماکن و اجرای محدودیت‌ها نیستیم/ جبران 80 سال عقب‌افتادگی کوهسرخ نیازمند تلاش

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به این‌که ستاد مقابله با کرونا به دنبال تعطیلی اماکن و اجرای محدودیت‌ها نیست، گفت: قطعاً در مواردی که نسبت به رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌ها بی‌توجهی شود از ادامه فعالیت این واحدها و اماکن جلوگیری می‌شود.

به دنبال تعطیلی اماکن و اجرای محدودیت‌ها نیستیم/ جبران 80 سال عقب‌افتادگی کوهسرخ نیازمند تلاش

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حسن جعفری در جلسه شورای اداری کاشمر که به‌ منظور معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان جدید تأسیس کوهسرخ در شهر ریوش برگزار شد، با اشاره به دغدغه‌هایی که در حوزه معیشت مردم وجود دارد، اظهار کرد: حدود 5 ماه است که ویروس کرونا در جهان پدیدار شده و در کشور ما نیز در ابعاد مختلف بروز و ظهور کرده است به‌طوری‌که بنا به برآورد کارشناسان 30 میلیارد دلار به اقتصاد کشور و استان ضرر وارد کرده است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه در شرایط سخت فعلی، دولت نیز در تنگنا قرار دارد، اظهار کرد: در این راستا می‌طلبد تا مسوولین در بخش‌های مختلف برای رفع دغدغه معیشت مردم تلاش کنند.

وی بابیان اینکه در بدو ورود ویروس به کشور مردم کرونا را باور داشتند و اقدامات بهداشتی را به‌طور صحیح رعایت و انجام می‌دادند، یادآور شد: این روند تا پایان خرداد طوری بود که در حوزه مراجعه‌کنندگان و فوت‌شدگان به سمت یک شیب آرام و رو به پایین بودیم.

جعفری خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه جاری با توجه به آزادسازی برخی از حوزه‌ها و باوری که در مردم ایجاد شد متأسفانه شاهد عدم رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های بودیم به‌طوری‌که به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی آمار تعداد مراجعه‌کنندگان و بستری‌شدگان در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه بنا به اذعان پزشکان و متخصصان جامعه هدف این ویروس تغییر کرده و علاوه بر جمعیت سالمندان، جوانان و کودکان نیز از این ویروس در امان نیستند، ابراز کرد: توصیه می‌کنیم که مردم نسبت به این ویروس منحوس باور داشته باشند و اقدامات بهداشتی و کنترلی بهداشت فردی را مدنظر قرار دهند.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه  تمامی ادارات نیز ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، بیان کرد: تاریخ اتمام این ویروس مشخص نیست، بنابراین تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک است.

 وی با اشاره به اینکه ستاد مقابله با کرونا به دنبال تعطیلی اماکن و اجرای محدودیت‌ها نیست، افزود: قطعاً در مواردی که نسبت به رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌ها بی‌توجهی شود نسبت به تعطیلی اقدام و ادامه فعالیت این واحدها و اماکن جلوگیری می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه قرار گرفتن در وضعیت سفید یک باور غلط است، تصریح کرد: 6 استانی که امروز در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارند، دقیقاً همان استان‌هایی بودند که در ایام پیک این ویروس در وضعیت سفید قرار داشتند اما امروز دارای بیشترین آمار در حوزه بستری و فوتی‌ها هستند.

وی با تأکید بر اینکه با انتقال ویروس کرونا به هر استان، شهر و منطقه آمار مبتلایان کرونا افزایش می‌یابد بیان کرد: اینکه برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی دارای وضعیت سفید هستند به این دلیل است که بیماران مبتلا به کرونا را به شهرستان‌های دیگر اعزام می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: با فرهنگ جدید همزیستی با ویروس کرونا و رعایت بهداشت فردی  باید از شیوع آن جلوگیری کرد.

وی با اذعان به اینکه خراسان رضوی سال گذشته رتبه اول کشور را در حوزه امنیت داشته است، افزود: امسال با توجه شرایط فعلی دغدغه‌هایی داریم، به‌طوری‌که امروز به دلیل شرایط کرونایی در حوزه پرستاران فراخوان‌هایی برای برگزاری تجمع داده بودند.

جعفری بابیان اینکه برای تصدی سرپرستی فرمانداری تازه تأسیس کوهسرخ 5 گزینه وجود داشت ،اظهار کرد: با بررسی‌های انجام‌شده فردی دلسوز که بومی منطقه است و سابقه 5.5 سال بخشداری در کارنامه دارد برای تصدی این مسئولیت انتخاب شد.

وی با تأکید بر اینکه سرپرست فرمانداری کوهسرخ به‌تنهایی نمی‌تواند 80 سال عقب‌افتادگی کوهسرخ را جبران کند، یادآور شد: در این راستا می‌طلبد همه مسئولین، مردم، خیرین و حتی افرادی که از حوزه شهرستان در سایر مناطق کشور هستند از همه توان و پتانسیل برای ارتقا، توسعه، پیشرفت و آبادانی کوهسرخ استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به‌ضرورت سکونت مسئولان در محل خدمتشان گفت: با توجه به دستور وزیر کشور و پیگیری استاندار از مجموع 104 فرماندار و بخشدار در خراسان رضوی 102 نفر در محل خدمتشان سکونت دارند و تنها 2 نفر بنا به شرایطی که دارند تاکنون مستقر نشدند و به آن‌ها نیز مهلت داده‌شده تا هر چه زودتر مستقر شوند.

امروز یک روز به‌یادماندنی برای کوهسرخ ولایتمدار است

امام‌جمعه کوهسرخ با اشاره به اینکه پس از گذشت 8 دهه از بخش شدن این منطقه، امروز عید در عید است، گفت: امروز برای کوهسرخ ولایتمدار عید ولادت امام رضا و عید شهرستان شدن و در یک‌کلام  یک روز به‌یادماندنی را تجربه می‌کند. 

حجت‌الاسلام رضایی با تأکید بر ضرورت اقامت و سکونت تمام افرادی که مسئولیت در این شهرستان قبول می‌کنند، بیان کرد: دغدغه ائمه جمعه و خواسته مردم منطقه سکونت مسئولان در این شهرستان است اگرچه این مهم قانون نیست اما انتظار داریم به‌عنوان یک تعهد الزامی و اخلاقی مدنظر قرار گیرد.

امام‌جمعه کوهسرخ با بیان اینکه در سایه همراهی، امید و وحدت می‌توان زمینه توسعه، پیشرفت و ارتقای منطقه را در بخش‌های مختلف بیش از گذشته فراهم کرد، خاطرنشان کرد: جوشش توانمندی‌ها در دل بحران‌ها اتفاق می‌افتد بنابراین باید در شرایط کنونی گام‌های ارزشمندی برداشته شود.

نباید برای رسیدن به توسعه و ارتقا به دنبال مچ‌گیری بود

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ هم با قدردانی از تلاش و پیگیری‌های تمام کسانی که در ارتقای بخش کوشش گام برداشتند، گفت: به‌زودی آوازه کوهسرخ بر بلندای کوه‌های پیشرفت زده می‌شود و این منطقه پیشرفت‌های وسیعی را تجربه خواهد کرد.

 حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نبود آمایش سرزمین، بن‌بست بودن شهرستان و وابستگی به کاشمر را از کمبودها و مشکلات فراروی کوهسرخ عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون جلسات مختلفی با نمایندگان مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، سبزوار و نیشابور برای تبدیل‌شدن کوهسرخ به کریدور قوی برگزارشده است تا این شهرستان تازه تأسیس از بن‌بست خارج شود.

 وی با بیان اینکه باید تلاش شود کوهسرخ در تمامی زمینه‌ها مستقل باشد، بیان کرد: وابستگی باعث عدم پیشرفت و درجا زدن می‌شود.

نماینده مردم منطقه ترشیز با تأکید بر اینکه افرادی که مسؤولیت قبول می‌کنند باید در شهرستان مستقر و سکونت داشته باشند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه و ارتقا نباید به دنبال مچ‌گیری از همدیگر باشیم، بلکه باید برای دستیابی به موفقیت‌ها و دستاوردها دست یکدیگر را بگیریم.

37 میلیارد و 139 میلیون ریال اعتبار کوهسرخ برای 47 پروژه

فرماندار کاشمر نیز با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کوهسرخ در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و معادن گفت: مردم کوهسرخ با تقدیم 250 شهید در دوران انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و نیز واقعه منا نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل‌بیت داشته و دارند.

مسلم ساقی بابیان اینکه موضوع ارتقای کوهسرخ به شهرستان در سال گذشته مصوب و اعلام شد، بیان کرد: امسال 37 میلیارد و 139 میلیون ریال در کمیته برنامه‌ریزی از محل اعتبارات استانی و نفت در قالب 12 فصل، 29 برنامه برای 47 پروژه به کوهسرخ اختصاص‌یافته است.

در این جلسه از زحمات مجید کاریزنویی به عنوان بخشدار کوهسرخ تقدیر و رضا رمضانی طرقی که سابقه بخشداری کوهسرخ و ششطراز را در کارنامه خدمتی خود دارد به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان تازه تأسیس کوهسرخ معرفی شد.

شهرستان کوهسرخ با 28 روستا به مرکزیت شهر ریوش و با 30 هزار نفر جمعیت در فاصله 30 کیلومتری شمال شهر کاشمر و  220 کیلومتری جنوب غربی شهر مشهد واقع شده است که در تاریخ 16 بهمن ماه سال گذشته از بخش به شهرستان ارتقا یافت.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول