اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

واحد بخار ٣٢٠ مگاواتی نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت

واحد شماره ۳ نیروگاه بندرعباس پس از انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی به شبکه سراسری برق کشور وصل شد.

واحد بخار ٣٢٠ مگاواتی نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین سلیمی مدیر عامل نیروگاه بندرعباس در این رابطه گفت: واحد شماره ۳ این نیروگاه که در آذرماه سال گذشته بر اساس برنامه زمان بندی شده جهت تعمیرات اساسی از مدار خارج گردیده بود، با تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی متخصصین نیروگاه بندرعباس به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

سلیمی با اشاره به اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۲۰ مگاواتی شماره ۳ بخار و همچنین رفع چالش‌ها و مشکلات فنی سایر واحدهای نیروگاه طی ماههای اخیر، ارتقای سطح آمادگی این نیروگاه و تداوم خدمت‌رسانی به مردم بویژه در فصل تابستان و ایام پیک مصرف برق را مهم‌ترین رویکرد این مجموعه تولیدی عنوان کرد.

وی افزود: با‌ توجه به لزوم آماده سازی واحدها برای پیک تابستان، فصل تعمیرات با تمرکز بر رفع محدودیت‌های تولید از اوایل آذرماه آغاز شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با تشریح شرایط خاص کشور و شیوع بیماری کرونا در ماههای اخیر اظهار کرد: با محدودیت زمانی تعیین شده ناچار به انجام تعمیرات واحد در اوج بیماری کرونا بودیم که کارکنان سخت‌کوش نیروگاه با اقدامی جهادی و فداکارانه با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و طاقت فرسای استان هرمزگان، این کار را بدون هیچ حادثه‌ای به انجام رساندند که امید آن می رود تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم.

وی، هدف‌گذاری مجموعه را تولید برق مطمئن و پایدار در پیک تابستان و تحقق شعار سال که همان «جهش تولید» است، برشمرد و تأکید کرد: در تعمیرات اساسی و دوره‌ای واحد سعی بر آن بوده تا ملاحظات زیست محیطی را در نظر گرفته و با همت و همدلی کارکنان پرتلاش نیروگاه  همانند سنوات گذشته موفقیت ها را کسب خواهد کرد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به بومی سازی قطعات عنوان کرد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه ساخت قطعات انجام شده و مهندسین و متخصصین نیروگاه با مهندسی معکوس بسیاری از تجهیزات را بومی سازی کردند و نیروگاه بندرعباس به واسطه همین مسئله به عنوان نیروگاه پیشرو در ساخت و تولید قطعات داخل نیروگاهی کشور می توان نام برد و با وجود پیمانکاران متخصص ومتعهد ایرانی مشکلی در تهیه و ساخت قطعات مهم در داخل کشور وجود ندارد.

به گزارش فارس، نیروگاه بندرعباس دارای 6 واحد تولیدی مشتمل بر چهار واحد بخار و دو واحد گازی به ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات است که در حال حاضر همه واحدهای آن جهت گذر از پیک تابستان در مدار تولید برق هستند و نقش مهمی را در تقویت، تثبیت و پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کنند.

انتهایی پیام/88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول