اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

فارس من| عراق باید درباره حضور زائران اربعین تصمیم‌گیری کند/ آمادگی برای ارتقای برنامه‌های فرهنگی در کشور

معاون امور استان‌های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با بیان اینکه عراق باید درباره انجام یا لغو پیاده‌روی اربعین تصمیم‌گیری کند، به برنامه‎ریزی برای ارتقای امور فرهنگی در کشور همزمان با ایام اربعین خبر داد.

فارس من| عراق باید درباره حضور زائران اربعین تصمیم‌گیری کند/ آمادگی برای ارتقای برنامه‌های فرهنگی در کشور

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در سامانه «فارس من» پیگیری وضعیت پیاده‌روی اربعین یکی از مطالبات مردمی است که از ماه گذشته با عنوان «انجام راهپیمایی اربعین با کمک مسئولان ایرانی و عراقی» مطرح شده است و هم‌اکنون بیش از ۵۲۸ حمایت‌کننده دارد.

با توجه به شیوع کرونا و نامشخص بودن وضعیت برپایی حماسه اربعین برای زائران ایرانی، مسؤولان کشورمان نیز در بلاتکلیفی هستند، اما همچنان با پیش‌بینی سناریوهای مختلف، برای برپایی اربعین امسال برنامه‌ریزی می‌کنند. 

بر همین اساس، حجت‌الاسلام محمدمهدی شریف‌تبار، معاون امور استان‌های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌ریزی برای برپایی اربعین حسینی سال ۹۹ گفت: جلسه مدیران دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری با دفتر مرکزی کمیته فرهنگی اربعین  به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی بیشتر برای برنامه‌های فرهنگی اربعین حسینی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه که مسؤولان استانی کمیته فرهنگی اربعین حضور داشتند، مدیران، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را به منظور ارتقای برنامه‌های فرهنگی در موسم اربعین امسال ارائه کردند.

معاون امور استان‌های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استفاده از ظرفیت مردمی برای حفظ شور اربعین را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ارتقای امور فرهنگی همزمان با ایام اربعین دانست و گفت: هماهنگی با دستگاه و نهادهای مرتبط فرهنگی، استفاده از فضای مجازی و اولویت دادن به مباحث معارفی و معرفتی از مباحثی بود که در جلسه اخیر مطرح و بررسی شد.

حجت‌الاسلام شریف‌تبار در ادامه به وضعیت حماسه اربعین با توجه به شیوع کرونا در منطقه و جهان اشاره کرد و افزود: تصمیم‌گیر حضور یا عدم حضور زائران ایرانی در موسم اربعین، دولت عراق به عنوان کشور میزبان است که ستاد مرکزی اربعین نیز به عنوان تنها نهاد رسمی در این زمینه با ارتباطات و تعاملاتی که با مسؤولان عراق و همچنین اشرافی که به مسائل و  شرایط ایران دارد، در زمان مقتضی نظر و تصمیمات خود را اعلام خواهد کرد. 

معاون امور استان‌های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با بیان اینکه ما موظف به حفظ نشاط معنوی و شور و شعور اربعین در جامعه  هستیم، خاطرنشان کرد: گرچه همچنان شیوع کرونا در جهان ادامه دارد و این فراگیری روبه افزایش است، اما باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم آمادگی خود را برای حفظ شور و شعور در ایام اربعین فراهم کرده تا در صورتی که امکان حضور زائران ایرانی در عراق در اربعین امسال میسر نبود، این شور حسینی همچنان زنده باشد.

به گزارش فارس، موضوع حماسه اربعین در ایام کرونا و نگرانی زائران ایرانی از عدم برپایی این حماسه عظیم در گفت‌وگوهای متنوعی مورد بررسی قرار گرفت که برای مطالعه آن‌ها می‌توانید به اینجا، اینجا، اینجا، اینجا، اینجا  و اینجا مراجعه کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول