اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مرکل: مذاکرات اتحادیه اروپا و بریتانیا پیشرفت بسیار کمی داشته‌اند

صدراعظم آلمان ضمن اعلام کند بودن پیشرفت مذاکرات میان اتحادیه اروپا و بریتانیا، هشدار داد برلین و بروکسل باید برای احتمال عدم توافق نهایی آمادگی داشته باشند.

مرکل: مذاکرات اتحادیه اروپا و بریتانیا پیشرفت بسیار کمی داشته‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز چهارشنبه گفت، مذاکرات اتحادیه اروپا و بریتانیا تا کنون پیشرفت اندکی داشته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مرکل در جلسه پارلمان آلمان گفت، مذاکرات انجام شده درخصوص روابط میان لندن و بروکسل پس از ترک اتحادیه اروپا توسط بریتانیا (برگزیت)، پیشرفت اندکی داشته است.

وی افزود: «با بریتانیایی‌ها بر سر تسریع گفت‌وگوها به توافق رسیده ‌این تا بتوانیم در پاییز به توافقی که باید تا پایان سال به تصویب برسد دست پیدا کنیم».

صدراعظم آلمان با این حال هشدار داد، آلمان و اتحادیه اروپا «باید برای این احتمال که توافقی حاصل نشود، آمادگی داشته باشند».

بریتانیا در تاریخ ۳۱ ژانویه از اتحادیه اروپا خارج شده و تا یک سال در وضعیت حالت گذار قرار خواهد داشت تا بر سر روابط پسابرگزیت با بروکسل به توافق برسد.

پیش‌تر سران بروکسل از بریتانیا درخواست کرده بودند این مدت زمان یک ساله را به دلیل شیوع ویروس کرونا تمدید کند اما لندن آن را رد کند. در نهایت طرفین به توافق رسیدند به‌جای تمدید مدت حالت گذار، مذاکرات را به‌صورت فشرده‌تر برگزار کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول