اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

نخبگان جهان درباره چرایی برگزاری حج برای ساکنان عربستان مطالبه‌گر باشند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به پیشنهادات واحدهای مختلف برای عبور از وضعیت ناشی از لغو حج، گفت: فرهیختگان جهان اسلام باید مطالبات خود را نسبت به چرایی برگزاری حج برای ساکنان عربستان مطرح کنند.

نخبگان جهان درباره چرایی برگزاری حج برای ساکنان عربستان مطالبه‌گر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در نشست معاونان و مدیران واحدهای مختلف بعثه مقام معظم رهبری پیشنهادات واحدهای مختلف برای عبور از وضعیت ناشی از لغو حج  تصریح کرد: ارائه پیشنهادات و راهکارها باید به ارتقای اقدامات و خدماتی منجر شود که در حج آینده ارائه خواهد شد.

در این نشست معاونین فرهنگی، امور بین الملل، توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری و چند تن از مدیران این سه معاونت درباره طرح ها و برنامه های آینده خود در شرایط تعطیلی حج گزارش داده و تاکید کردند: علاوه بر کنترل و بازنگری در فعالیت‌های گذشته ، فرایندهای آینده در چهار محور درون سازمانی، داخل کشور، بین‌الملل و جهانی و موضع عربستان مبنی بر لغو حج برای زائران خارجی مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز باردیگر با غیرسازنده خواندن تصمیم عربستان اظهار داشت: نخبگان و فرهیختگان جهان اسلام باید مطالبات خود را نسبت به چرایی برگزاری حج برای ساکنان عربستان مطرح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین در این نشست اهمیت خودسازی فردی را  یادآور شد و  لزوم بکار بردن منش و روش اسلامی و انسانی  در رفتار و تعامل با کارکنان را با الگوگیری از امام هشتم علیه السلام خاطر نشان ساخت. 

وی گفت: همه ما در نهادی فعالیت می کنیم که منسوب به رهبری است و از سوی دیگر ارتباط با زائران خانه خدا، حرم پیامبر و عتبات عالیات نیز کار مقدسی است که برخورد با اخلاص و صادقانه با ارباب رجوع و کارگزاران و کارکنان را می طلبد. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین بر لزوم ارتباط بیشتر مدیران با کارکنان، توجه به آموزش و ارتقای سطح دانش نیروی انسانی، نوآوری در طرح‌ها و برنامه‌های آینده و استفاده از پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده تاکید کرد و آن را در بهبود عملکرد کارکنان موثر دانست. 

وی خطاب به حاضران گفت: با نیروها باید اخلاق مدارانه برخورد کرد و آنها نیز صادقانه خدمت کنند و سطح کار خود را ارتقاء دهند.

در ابتدای این نشست که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین نواب تشکیل شد، سرپرست حجاج ایرانی فرارسیدن میلاد سراسر نور حضرت ثامن الحجج امام رضا(ع) را تبریک و تهنیت گفت و ضمن عرض تسلیت جان باختن حدود بیست نفر از هموطنان در حادثه آتش سوزی در کلینیک سینا، از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول