اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

واحدهای تولیدی برای بانک‌ها تبدیل به وثیقه وام نشوند

دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در صورتی که ارزش مالی یک کارخانه ۳۰۰ میلیارد تومان است نباید برای دریافت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به عنوان وثیقه در رهن بانک قرار گیرد و باید به این موضوع توجه کرد.

واحدهای تولیدی برای بانک‌ها تبدیل به وثیقه وام نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، میثم زالی دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری قزوین با حضور جمعی از مدیران و فعالان بخش اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: ممکن است بسیاری از واحدهای تولیدی دیگر تعطیل شده یا در اختیار بانک‌ها قرار گیرند و این درشرایطی خود را نشان می‌دهد که ورود شبکه بانکی به تملک واحدهای تولیدی جدی گرفته نشود.

وی با بیان اینکه گاها مشکلاتی از سوی بانک‌ها ایجاد می‌شود، افزود: در صورتی که ارزش مالی یک کارخانه ۳۰۰ میلیارد تومان است نباید برای دریافت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به عنوان وثیقه در رهن بانک قرار گیرد و باید به این موضوع توجه کرد.

زالی به مشکلات مختلف واحدهای تولیدی اشاره و عنوان کرد: همچنین در صورتی که ماده ۶۱ قانون تسهیل و رفع موانع تولید و مشکلات واحدهای تولیدی و تعیین تکلیف بدهی‌های معوقه آنها اجرایی شود، مشکلات بسیاری از صنایع حل و از ارجاع پرونده‌ها به دستگاه قضا جلوگیری می‌شود.

دبیر کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یادآور شد: به منظور حل بدهی‌های معوقه واحدهای تولیدی کارگروه متشکل از یک کارشناس حقوقی از سوی واحد تولیدی، نماینده بانک‌ها و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شود چراکه واحدهای تولیدی از واحدهای مهم و بااولویت است.

وی عنوان کرد: در ستاد تسهیل به دنبال توجه به منویات مقام معظم رهبری و تحقق راهبرد سال‌جاری هستیم.

زالی یادآور شد: بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدی را شبکه بانکی تملک کرده و نیاز است توجه جدی در این بخش صورت بگیرد.

 

در ادامه این جلسه مشکلات شرکت‌های مختلف مورد برسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول