اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اذعان استاندار به رشد جهشی قیمت مسکن و اجاره‌بها در کردستان/محدودیت‌های تولید مسکن در سنندج از نگاه استاندار کردستان

استاندار کردستان، ساختمان‌های میراث فرهنگی، عدم اعطای مجوز ساخت بناهایی با ارتفاع بالا و تعاونی‌های مسکن بلاتکلیف را از موانع تولید و عرضه مسکن در سنندج عنوان کرد.

اذعان استاندار به رشد جهشی قیمت مسکن و اجاره‌بها در کردستان/محدودیت‌های تولید مسکن در سنندج از نگاه استاندار کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت شهرسازی در استان کردستان که با حضور معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در کمتر از یک سال گذشته وضعیت قیمت مسکن و اجاره بها در کردستان و مخصوصا در شهر سنندج رشدی جهشی داشته است.

استاندار کردستان تصریح کرد: با توجه به وضعیت و شرایط اقتصادی نامناسب، اکثر مردم مستاجر هستند و با مشکلات جدی مواجه‌اند و این می‌طلبد یک نگاه و تسریع در رسیدگی به این مشکل صورت بگیرد.

وی اذعان داشت: 51 درصد مردم شهر سنندج در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند و اگر تپه‌ها از شهر سنندج حذف شود، ساختمان‌سازی در آن یکسان و بدون تغییرات ارتفاعی است.

مرادنیا افزود: با این محدودیتی که در سنندج وجود دارد باید نگاه‌ها را تغییر داد به این منظور که هم بتوانیم مسکن بیشتری عرضه کنیم و هم سرمایه‌گذاران در این شهر سرمایه‌گذاری کنند چون با توجه به محدودیتی که در تراکم وجود دارد سرمایه‌گذاران بخش مسکن تمایلی به سرمایه‌گذاری در سنندج ندارند.

وی ادامه داد: ساختمان‌های میراث فرهنگی هم یکی از محدودیت‌های تولید بناهای با ارتفاع بالاست که اجازه ساخت چند طبقه داده نمی‌شود و این محدودیت برای بخش عمده‌ای از مردم مشکل‌ساز شده و نوسازی و بازسازی را با چالش مواجه کرده است.

استاندار کردستان اذعان داشت: تعاونی‌هایی هم زمین‌هایی گرفته‌اند اما بلاتکلیف هستند که یا حذف شوند و یا تکلیف آنها روشن شود، برخی از این تعاونی‌ها مستحق هستند اما شاید تعدادی هم به اسم تعاونی زمین‌هایی خریداری کرده‌اند که باید تکلیف آنها روشن شود.

مرادنیا افزود: احتمال اینکه اعضایی از تعاونی‌ها در طرح مسکن ملی هم ثبت‌نام کنند زیاد است چرا که این افراد به هر طریقی می‌خواهند صاحب مسکن شوند.

وی تاکید کرد: می‌طلبد در کمترین زمان راهکارهایی برای حل این مشکلات اندیشیده شود، مردم را امیدوار نکنیم بعد زمان زیادی طول بکشد و مشکلات مردم حادتر شود.

انتهای پیام/2330/70   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول