اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

استاد«عباس اخوین» به عنوان خادم فرهنگ رضوی معرفی شد

همزمان با دهه کرامت استاد«عباس اخوین» به عنوان خادم فرهنگ رضوی معرفی شد.

استاد«عباس اخوین» به عنوان خادم فرهنگ رضوی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی امام رضا عیه السلام، همزمان با دهه کرامت رضوی استاد«عباس اخوین»  به عنوان خادم فرهنگ رضوی معرفی و با حضور علی اصغر کاراندیش معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه تلویزیونی«چراغانی» شبکه 3 مورد تجلیل قرار گرفت.

عباس اخوین خوشنویس مشهدی که حدود ۶۲ سال است به این هنر مشغول است با اشاره به دلیل علاقه اش به هنر خوشنویسی کرد و گفت: متولد ۱۳۱۶ هستم. مادرم آدم معتقدی بود و به حرم امام رضا علیه السلام زیاد می‌رفت و من را هم با خودش می‌برد. زمانی که در حال نماز خواندن در حرم آقا بود چشم من دنبال کتیبه‌ها می‌رفت و کتیبه‌ها برایم جذابیت زیادی داشت و این درحالی بود که هنوز به مدرسه هم نمی‌رفتم.

وی افزود: سوم دبستان که مشق خط را داشتیم متوجه شدم که عاشق خطاطی هستم و از همان موقع قلمم را زمین نگذاشتم و دفترهای مشقم را دو خطی سیاه می‌کردم.

اخوین ادامه داد: سال ۶۴ به تهران کوچ کردیم و در اینجا یکی از دوستانم که آشنایی به خط داشت به من از زیر و بم این هنر می‌گفت و پیشنهاد رفتن به کلاس های خوشنویسی را داد و به کلاس‌های خط زیر نظر استاد علی اقا حسینی که شاگرد مستقیم عماد الکتاب بود، رفتم.

وی افزود: در کلاس ها این اختیار را داشتیم ابیات را انتخاب کنیم و من دو بیت شهر از امام رضا علیه السلام انتخاب کردم و بعد از آن شعری را برای آقا نوشتم و با دوستانم در مشهد تماس گرفتم و موضوع را مطرح کردم اتفاقا خیلی استقبال کردند.

اخوین تاکید کرد: آثار نفیس هنرمندان باید چاپ شود و در اختیار عموم قرار گیرد. من در تمامی این سال‌ها  هم برای مردم نوشتم هم برای هنر و ازین بابت خدارا شکر می‌کنم.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول