اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پنتاگون: روسیه در تلاش برای تسریع خروج آمریکا از افغانستان است

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی مدعی شده دولت روسیه برای تسریع خروج آمریکا از افغانستان تلاش کرده است.

پنتاگون: روسیه در تلاش برای تسریع خروج آمریکا از افغانستان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی که چهارشنبه منتشر کرده ادعا می‌کند دولت روسیه با طالبان برای «تسریع خروج نظامیان آمریکا» از افغانستان همکاری کرده است.

پنتاگون در این گزارش که عنوان ادعامحور «تقویت امنیت و ثبات در افغانستان» برای آن انتخاب شده ادعا کرده که گروه طالبان با القاعده برای تضعیف دولت افغانستان همکاری می‌کند. 

در این گزارش آمده است: «دولت روسیه تا ماه فوریه مشغول همکاری با دولت مرکزی، کشورهای منطقه و طالبان بوده تا بتواند حضور خود در افغانستان را افزایش داده، خروج نیرهای آمریکا را تسریع کند و با چالش‌های امنیتی احتمالی ناشی از چنین خروجی مقابله کند.»

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲۹ فوریه سال جاری میلادی توافقی با طالبان را امضا کرد که یکی از مفاد آمریکا خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان است.

برخی رسانه‌‌های غربی هفته گذشته بدون ارائه مستندات لازم ادعا کرده روسیه به شبه‌نظامیان طالبان برای حمله به نظامیان آمریکایی پول پرداخت کرده است.

پایگاه نشنال گفته گزارش جدید پنتاگون به منزله رسمی‌ کردن ادعای ارتباط میان روسیه و گروه طالبان است. در گزارش پنتاگون ادعا شده است: «روسیه برای کسب نفوذ در میان گروه طالبان، محدود کردن حضور نظامیان غربی و تقویت عملیات‌های ضد داعش از طالبان حمایت سیاسی کرده اگرچه در محافل علنی چنین ارتباطی را انکار می‌کند.»

نیویورک تایمز جمعه هفته قبل در گزارشی مدعی شد یک واحد اطلاعاتی ارتش روسیه شبه‌نظامیان طالبان را برانگیخته تا علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت هدایت آمریکا که در افغانستان حضور دارند، عملیات انجام دهد و برای این کار پاداش مالی تعیین کرد.

به ادعای این روزنامه مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را نیز در جریان این اقدام روسیه قرار داده‌ بودند.

این خبر با واکنش‌های تند ترامپ و همچنین مقام‌های روسیه روبرو شد و آنها قویا این گزارش را رد کرده‌اند اما مقام‌های ارشد دموکرات کنگره آمریکا خواستار توضیحات سران سازمان‌های اطلاعاتی این کشور درباره این خبر شدند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول