اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

تاثیر حضور دختران انقلاب در پارک ملت/ روایتی از فعالیت 3 ساله گروهصیانه در شهرکرد

گروه صیانه جمعی از دختران انقلابی هستند که مدت سه سال است با حضور مستمر خود در پارک بانوان واقع در پارک ملت شهرکرد، کارهای فرهنگی خودجوش و آتش به اختیار انجام می‌دهند.

تاثیر حضور دختران انقلاب در پارک ملت/ روایتی از فعالیت 3 ساله گروه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، وقتی در شهر قدم می‌زنیم با انبوهی از ناهنجاری‌های فرهنگی مواجه می‌شویم که گاهی احساس می‌کنیم فرهنگ از دستمان در رفته و آنقدر در این حوزه پسرفت داشته‌ایم که دیگر در هیچ سطحی کار فرهنگی جواب نمی‌دهد.

ناامیدی از کار فرهنگی صحیح و مرعوب تبلیغات رسانه‌ای که گاهی برای یاس‌افزایی در بین قشر متدین تهیه شدند، یکی از اهداف کلان دشمن در نبرد نابرابر فرهنگی است که از سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب با ادبیاتی رزمی مانند همجه، حمله، شبیخون و این اواخر هم آخرین دستور نظامی یعنی "آتش به اختیار" راجب به این حوزه حساس هشدار داده‌اند؛ اما نکته مغفول این ماجرا نقاط مثبت فرهنگی انقلاب است که دستاوردها یا رویش‌های جدید محسب می‌شوند.

فقط از ناهنجاری‌ها گلایه نکنیم؛ خوب‌ها را هم کمی ببینیم

اگر شما هم هضم در کلیپ‌های بی سرانجام اینستا نشده باشید و یا فریب تبلیغات غلط ضد فرهنگی را نخورده باشید حتما برایتان عجیب نیست که بدانید در برابر تمام ناهنجاری‌ها و بدرفتاری‌های فرهنگی که بسیاری از جوانان کشورمان بدان گرفتار شدند، کم نیستند جوانانی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب رویش‌های انقلاب هستند و اگر در ایمان و اراده قوی‌تر از جوانان اول انقلاب نباشند، قطعا ضعیف‌تر هم نیستند.

این جوانان که بیشتر با برند آتش به اختیار شناخته می‌شوند، خیلی اهل سر و صدا کردن نیستند و شاید دلیل اینکه خیلی هم به چشم نمی‌آیند همین تواضع‌شان است؛ اگر شما هم با دیدن صحنه‌های ضدفرهنگی در شهر گاهی دلتان می‌لرزد و احساس می‌کنید دیگر در حوزه فرهنگی کار تمام شده، حتما به شما توصیه می‌کنم حداقل چند ساعتی را با یکی از این گروه‌های آتش به اختیار بگذارنید.

آنوقت حتما باور می‌کنید که تاکنون فقط بدی‌ها را می‌دیدید و کارهای بزرگ و عمیقی هم دارد انجام می‌شود که از چشم‌مان مغفول مانده است.

کم نیستند افراد و گروه‌های اغلب جوانی که عموما گمنام، بی‌سروصدا و بی‌چشم‌داشت کارهای بزرگی انجام می‌دهند؛ هر کجا احساس کنند حضورشان مؤثر است هر طور شده خود را می‌رسانند یکبار در مناطق محروم نشان‌شان را می‌بینی یکبار مشغول آموزش رایگان به کودکان نیازمند هستند و گاهی در میدان کار فرهنگی.

گروه «صیانه» نمونه‌ای از دختران بسیجی دغدغه‌مند در استان چهارمحال و بختیاری است که قریب به سه سال پیش گردهم آمدند و برای ترویج سبک زندگی اسلامی و حجاب به میدان آمدند.

گروه صیانه، امید جریان انقلاب برای صیانت از هویت دختر ایرانی در پارک بانوان شهرکرد است

پاتوق‌شان پارک بانوان شهرکرد است و قرارهای روزانه‌شان ترک نمی‌شود؛ با چند نفر محدود و با اقدامات جزیی کار را آغاز کردند و امروز یک تیم قوی و همه فن حریف تشکیل داده‌اند؛ از برگزاری مسابقه آشپزی در پارک گرفته تا اهدای کتاب و دادن مشاوره رایگان.

انتخاب‌ مکان فعالیت‌ گروه صیانه برعکس مسؤولان، هوشمندانه بوده؛ چون پارک بانوان نتنها باری از دوش فرهنگ برنداشت بلکه جانمایی غلط و مدیریت ضعیف بر آن باعث شد خود به یک مرکز فساد هنجارشکنی تبدیل شود و امروز پس از اینکه اقدامات نه چندان جدی نیروی انتظامی در این پارک به جایی نرسیده تنها امید جریان انقلاب برای صیانت از هویت دختر ایرانی در پارک بانوان همین گروه صیانه است.

انس پارک بانوان شهرکرد با گروه "صیانه"

اخلاص و هدف خدایی بچه‌ها انقدر آن‌ها ‌را در صحنه نگه داشت که حالا اگر یک‌روز نباشند جایشان در پارک بانوان خالی است و همه سراغشان را می‌گیرند.

در ادامه گفت‌وگویی کوتاه با یکی از اعضای گروه فرهنگی «صیانه» را می‌خوانیم؛

موسوی با اشاره به شکل‌گیری گروه «صیانه» از سال 96 گفت: در شروع کار تعدادمان زیاد نبود اما امروز کسانی همراهمان هستند که روزی شاید سنخیت چندانی با نوع نگرش و حتی پوشش ما نداشتند.

مسؤول گروه فرهنگی صیانه ادامه داد: با حضور خلاقانه در پارک بانوان تفریح و فراغت دختران و زنان همشهری را با کار فرهنگی مفرح و جذاب همراه کردیم و به آن رنگ و بوی اسلامی بخشیدیم.

خوشرویی؛ رمز موفقیت بچه‌های "صیانه" است

وی با اشاره به انگیزه اعضای گروه و اشتیاق آن‌ها در رسیدن به اهدافی که بخاطر آن دورهم جمع شدند، افزود: بچه‌ها روزها و ساعت‌ها می‌نشینند و با سلیقه و هنرمندانه برای دختران و بانوان هدیه آماده می‌کنند، با وجود خستگی لبخند یک لحظه از لبشان پاک نمی‌شود و همین خوشرویی است که معاشرت با آن‌ها را برای همه خوشایند می‌کند.

موسوی اضافه کرد: این اواخر در حلقه‌ها و دورهمی‌هایشان همه جور آدمی هست فارغ از نوع پوشش و ظاهر همه در یک فضای صمیمی پای حرف‌های مشاوران می‌نشینند و بحث‌های اعتقادی می‌کنند.

دختران گروه صیانه در این مدت متخصص برگزاری جشن و عروسک‌گردانی و برپایی نمایشگاه شدند

عضو گروه فرهنگی صیانه با اشاره به تعدد و تنوع فعالیت‌های گروه صیانه توضیح داد: تشویق به حجاب با اعطای هدایا تنها یکی از اقدامات دختران صیانه است و این بچه‌ها در اجرای جشن‌ها و جشنواره غذا، عروسک‌گردانی و پرپایی نمایشگاه متخصص شده‌اند.

وی با اشاره به تجربه موفق گروه صیانه در جذب نوجوانان خاطرنشان کرد: حیا و پاکی در فطرت یک نوجوان است و فقط کافیست شکوفا و جهت‌‌دهی شود.

عضو گروه فرهنگی صیانه یادآور شد: موارد بسیاری از نوجوانان در طول این سه سال جذب گروه شدند و با وجود تفاوت در نگرش و ظاهر مشتاقانه یک گوشه کار را می‌گیرند.

استفاده از مشاوران مجرب برای ارتباط‌گیری مؤثر با جامعه هدف

وی تاکید کرد: نوع رفتار در جذب نوجوانان بسیار مهم است، نباید آنان را به حال خود گذاشت باید نزدیک شد، اعتماد کرد و نتیجه را دید.

موسوی به حضور مشاوران مجرب در برنامه‌های گروه صیانه اشاره کرد و گفت: مشاوران ما حتی برای حل مشکلات نوجوانان با خانواده‌هایشان راهکار ارائه دادند و بارها از خانواده‌ها بازخورد مثبت گرفتند.

وی در پایان با بیان اینکه همه باید احساس تکلیف کنیم و حتی شده کوچک برای ترویج سبک زندگی اسلامی و بازیابی هویت واقعی زن در جامعه قدم برداریم، افزود: اگر کار با اخلاص باشد خستگی رنگ می‌بازد.

انتهای پیام/68023/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول