اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آب پاکی «طباطبایی» بر پیکره بسکتبال شهرداری گرگان/ ورود بی‌فایده وزارت ورزش

«رامین طباطبایی» آب پاکی را بر پیکره بسکتبال شهرداری گرگان ریخت و اعلام کرد از تصمیمش کوتاه نخواهد آمد و به این ترتیب ورود وزارت ورزش و جوانان نیز به پرونده فایده‌ای را در بر نداشت.

آب پاکی «طباطبایی» بر پیکره بسکتبال شهرداری گرگان/ ورود بی‌فایده وزارت ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، دور مقدماتی لیگ برتر بسکتبال در فصل 1398-1399 در شرایطی به پایان رسید که شهرداری گرگان فصلی متفاوت‌ را نسبت به سال‌های گذشته پشت سر گذاشت و پس از کسب نایب قهرمانی در فصل قبل، گامی بلند را برای قهرمانی برداشت و حتی در مرحله مقدماتی نیز قهرمان شد.

اما در شرایطی که همه تیم‌ها خود را برای رقابت‌های پلی‌آف آماده می‌کردند، شیوع ویروس کرونا لیگ برتر بسکتبال را همانند تمامی رقابت‌های ورزشی به تعطیلی کشاند.

فدراسیون بسکتبال تا اواسط فروردین ماه برای تصمیم‌گیری نهایی لیگ را معلق کرد اما در نهایت با نظرسنجی از تیم‌های صعود کننده به پلی‌آف تصمیم به تعطیلی لیگ و اعلام پایان مسابقات بدون مشخص کردن قهرمان فصل و نماینده ایران در رقابت‌های آسیا گرفت.

این شرایط باعث اعتراض شدید مدیران و هواداران تیم بسکتبال شهرداری گرگان شد تا جایی که شهردار گرگان اعلام کرد در صورتی که تغییری در تصمیم فدراسیون ایجاد نشود به نشانه اعتراض تا زمانی که این مدیریت بر فدراسیون بسکتبال حاکم باشد در لیگ حاضر نخواهد شد.

این مطالبه‌گری مدیران تیم و هواداران به سطح نمایندگان مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، استاندار گلستان و رئیس هیات بسکتبال استان گلستان رسید و در نهایت جلسه‌ای با حضور شهردار گرگان و مدیران شهرداری، نمایندگان فدراسیون بسکتبال و معاون وزیر ورزش و جوانان در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد تا درخواست شهرداری گرگان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد.

این جلسه نیز به دلیل عدم حضور «رامین طباطبایی» رئیس فدراسیون بسکتبال بی‌نتیجه ماند و در نهایت مقرر شد با پیگیری‌های وزارت ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون بسکتبال در فرصتی مقتضی به گرگان سفر کردده تا خواسته‌های شهرداری گرگان و هواداران با حضور «طباطبایی» بررسی شود.

در شرایطی که هفته آینده وزیر ورزش و جوانان به گلستان سفر خواهد کرد، رامین طباطبایی ساعت 11 صبح روز گذشته (چهارشنبه یازدهم تیرماه 1399) توسط معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان برای سفر به گرگان و شرکت در جلسه مشترک فراخوانده شده و در نهایت «طباطبایی» و «تقی‌زاده» در سفر یک روزه عازم گرگان شدند.

«رامین طباطبایی» رئیس فدراسیون بسکتبال و «جمشید تقی‌زاده» معاون پارلمانی وزیر ورزش و جوانان در ابتدای سفر به دیدار «هادی حق‌شناس» استاندار گلستان رفته و پس از آن در جلسه بررسی درخواست‌های تیم بسکتبال شهرداری گرگان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، نمایندگان مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، شهردار و فرماندار گرگان حاضر شدند.

در شرایطی که همه بر این تصور بودند با ورود وزارت ورزش و جوانان به موضوع و حضور ضرب‌العجل معاون وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون بسکتبال در گرگان قرار است امتیازی به گرگان داده شود و خواسته گرگانی‌ها برآورده شود، اما «طباطبایی» در همان ابتدای امر با ارائه گردش کار تصمیم‌گیری برای پایان لیگ آب پاکی را بر پیکره بسکتبال گرگان ریخت و اعلام کرد تصمیمش کارشناسی و بر اساس خرد جمعی بوده و در نهایت در انتهای جلسه پس از شنیدن اعتراضات تند نمایندگان بسکتبال گرگان اعلام کرد این تصمیم فدراسیون است و از این تصمیم دفاع خواهم کرد.

آیا بسکتبال پدر خوانده‌ای دارد؟

شهردار گرگان در این جلسه اظهار کرد: ما در اساس با تیمداری شهرداری مخالفیم اما دلیلی که ما امروز در شرایط حمایت از تیم بسکتبال حاضر شده‌ایم به خاطر عدم حضور حامیان مالی پرقدرت به خاطر صنعتی نبودن استان است.

عبدالرضا دادبود بیان کرد: یکی از وظایف شهرداری گرگان ورزش همگانی است و اگر مجموعه‌ای حاضر شود که از این تیم حمایت کند دستش را هم می‌بوسم حمایتش هم می‌کنم.

وی اضافه کرد: تنها چیزی که شهرداری گرگان از این تیمداری بدست می‌آورد، شادی مردم و ایجاد شور و نشاط اجتماعی و حفظ روحیه امید در مردم به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ است.

شهردار گرگان با تاکید بر اینکه تیمداری برای ما یک پروژه اجتماعی است نه یک پروژه ورزشی، تصریح کرد: احساس می‌کنم آقای طباطبایی مصوبات را از منظر خودشان می‌خوانند چون در مصوبه 15 اسفند ماه اشاره‌ای به پایان لیگ بدون اعلام قهرمان نشده بلکه تنها به پایان لیگ اشاره شد آنهم با همین رنکینگ.

دادبود گفت: نامه شهرداری در بند دوم موافقت پایان لیگ با اعلام قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری گرگان بوده و موافق بودیم برای معرفی نماینده ایران برای مسابقات آسیایی بعدا تصمیم‌گیری شود.

وی متذکر شد: بالاخره شهرداری اینهمه هزینه کرده و در صدر قرار گرفته چه تفاوتی با دیگر تیم‌های پایین جدول دارد، شهرداری گرگان شخصیت قهرمانی هم داشته چون بیشترین میزبانی برای شهرداری گرگان بوده در شرایطی که امتیاز بزرگ میزبانی با این همه هوادار داشته است.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: مگر می‌شود با تیم هفتم جدول برای معرفی قهرمان مشورت کنید، معلوم است که آن تیم می‌گوید قهرمان را معرفی نکنید.

دادبود با تشریح اتفاقات مختلف رخ داده در لیگ، تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم بگوییم آیا کس دیگری پشت پرده وجود دارد و آیا بسکتبال پدر خوانده‌ای دارد، ما نمی‌خواهیم وارد این فضاها شویم در شرایطی که ابهامات زیادی در تصمیمات وجود دارد.

وی گفت: اگر شما در تاریخ 25 اسفندماه برای پایان لیگ بدون معرفی قهرمان تصمیم‌گیری کرده بودید چرا دوباره در فروردین ماه برای پایان یافتن لیگ استعلام کردید، این تناقض‌ها سوال برانگیز است.

شهردار گرگان بیان کرد: این تصمیم فدراسیون قانونی نیست چون بر اساس آیین نامه چطور زمانی که پلی‌آف برگزار نشده لیگ را تعطیل کرده‌اید، دوستان می‌گویند شرایط بحران بوده، سوال ما این است چطور می‌شود هر زمانی که خواستید به قانون مدیریت بحران تصمیمات را ارجاع دهید و هر زمانی که خواستید به قانون مدیریت بحران ارجاع دهید.

دادبود متذکر شد: شما لیگ را به استناد بحران تعطیل کرده‌اید پس به استناد بحران تصمیم‌گیری کنید.

* اعلام قهرمانی حق گرگان است/ تکلیف روشن نشود ما با وزیر تکلیف را روشن می‌کنیم

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در این جلسه تاکید کرد: با توجه به کارنامه تیم بسکتبال شهرداری گرگان اگر این تیم به عنوان نماینده ایران در مسابقات آسیایی معرفی شود عین عدالت و حق این تیم است.

غلامرضا منتظری گفت: کارنامه تیم در بازی‌های درخشانی که داشته نشان می‌دهد شایسته قهرمانی است و اعلام قهرمانی این تیم ترحم و منت بر گرگان و این تیم نیست بلکه حق این تیم است.

وی اضافه کرد: این بسکتبال با این شور و تحرک در فضا و مکانی شکل گرفته که سالنی در شان حضور هواداران این رشته ورزشی و این تیم ندارد و انتظار می‌رود در گام‌های بعدی به این نیاز جوانان هوادار تیم پاسخ داده شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فدراسیون بسکتبال صحبت از برگزاری مسابقات در صورت اعلام فیبا آسیا برای برگزاری مسابقات آسیایی را به میان می‌آورد در شرایطی که تیم‌ها همه به پایان قرارداد رسیده و با نزدیک شدن به لیگ آینده به تیم‌های دیگر می‌پیوندند، تیم با کدوم شرایط در پلی‌آف شرکت کند تا به آسیا صعود کند و به طور حتم تیم امروز گرگان تیم آماده دیروز نخواهد بود.

منتظری گفت: وقتی امتیاز تیم گرگان مشخص است مشورت با دیگران چه مبنای منطقی خواهد داشت؛ حرف ما این است در کمتر از 10 روز آینده تکلیف را روشن کنید اگر نمی‌توانید ما با وزیر ورزش و جوانان تصمیم‌گیری را انجام دهیم.

* فدراسیون قاطع تصمیم نگیرد ما از مسیر دیگری تصمیم می‌گیریم

نماینده دیگر مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عشق مردم شهر گرگان بسکتبال است و اگر گرگان سالن 10 هزار نفری داشته باشد پر خواهد شد و این پیام‌های بزرگی دارد.

رمضانعلی سنگدوینی تصریح کرد: بسکتبال گرگان همانند تراکتورسازی تبریز است و مردم با غیرت و تعصب از این تیم حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این سرمایه اجتماعی را اگر از دست بدهید انگیزه بسیاری از علاقمندان به این رشته ورزشی برای ادامه این رشته از بین خواهد رفت.

نماینده دیگر مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهردار گرگان در شرایط سختی از این تیم حمایت می‌کند و نباید به گونه‌ای عمل کنید که تنها حامی مالی از این تیم را هم از دست بدهیم.

سنگدوینی خطاب به ارائه گزارش رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: در صحبت‌های شما هیچ تصمیم کارشناسی و عادلانه‌ای دیده نشد و شما فقط تیم بسکتبال شهرداری گرگان را در یک بلاتکلیفی قرار داده‌اید.

وی گفت: ما در شرایط بحران هستیم و تصمیم‌گیری‌های فدراسیون هم باید براساس شرایط بحران باشد نه اینکه نگاه شما به نظر تیم‌ها باشد بلکه باید تصمیم قاطع و درست بگیرید، از چه می‌ترسید.

سنگدوینی گفت: اگر وضعیت تیم امروز مشخص نشود من هم از تصمیم شهردار گرگان بر عدم تیمداری حمایت می‌کنم و آقای «منتظری» هم حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: فدراسیون بسکتبال باید امروز تصمیم بگیرد و اگر تصمیم‌گیری درست نکند ما کارمان را از مسیر دیگری دنبال خواهیم کرد.

* ورود بی فایده وزارت ورزش و جوانان به پرونده بسکتبال شهرداری گرگان

گفتنی است، در نهایت این جلسه و در مجمع عمومی سالانه هیات بسکتبال گلستان «رامین طباطبایی» به صراحت اعلام کرد تصمیمش منطقی، قانونی و براساس خردجمعی بوده و از تصمیمش کوتاه نخواهد آمد و تا آخر پای تصمیمش خواهد ایستاد.

بر این اساس ورود وزارت ورزش و جوانان نیز برای حل این مشکل بی‌فایده بوده و فدراسیون بسکتبال از مسیرش به عقب بر نخواهد گشت.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول