اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

98 هزار هکتار شالیزار مازندران مکانیزه کشت شد/ مبارزه بیولوژیک 10 هزار هکتاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 98 هزار و 746 هکتار از شالیزارها به صورت مکانیزه و 115 هزار و 580 هکتار به صورت سنتی نشاکاری شد.

98 هزار هکتار شالیزار مازندران مکانیزه کشت شد/ مبارزه بیولوژیک 10 هزار هکتاری

مجید بهادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری، با بیان اینکه ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار از شالیزارهای مازندران با رقم محلی و ۴۶ هزار و ۷۰۲ هکتار با ارقام اصلاح شده به زیرکشت برنج رفت، گفت: ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از مزارع برنج مازندران سبز شده است.

وی ادامه داد: تاکنون کشاورزان مازندران اقدام به انجام بیمه محصولات کشاورزی در ۱۹ هزار و ۹۰۰ هکتار از شالیزارهای خود کردند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۹۸ هزار و ۷۴۶ هکتار از شالیزارها به صورت مکانیزه و ۱۱۵ هزار و ۵۸۰ هکتار به صورت سنتی نشاکاری شد.

بهادری اضافه کرد: ۱۴۴ تن بذر اصلاح شده محلی و ۷۲۲ تن بذر اصلاح شده پرمحصول بین کشاورزان توزیع شد و در شالیزارها مورد مصرف قرار گرفت.

وی درباره مبارزه با علف‌های هرز مزارع برنج استان گفت: تاکنون ۱۸۵ هزار هکتار از مزارع به صورت وجین دستی، ۳۷۵ هکتار مکانیزه و ۲۰۴ هزار و ۴۳۰ هکتار به صورت شیمیایی مبارزه با علف هرز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۳۵۰ هکتار در مرحله اول و ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار در مرحله دوم مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه‌خوار برنج انجام شد، ادامه داد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای استان مبارزه با بلاست برگ شده است.

بهادری خاطرنشان کرد: ۲۹ هزار و ۶۱۹ تن کود ازته، ۱۵ هزار و ۶۰۵ تن کود فسفاته، ۱۷ هزار و ۱۱۲ تن کود پتاسه و سه هزار و ۲۷ تن سولفات روی در مزارع شالیزاری استان مصرف شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول