اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

از کش‌وقوس برای تصویب ساخت سالن ورزشی بانوان تا پیشنهاد تعطیلی شیراز

139مین جلسه علنی شورای شهر شیراز عصر دیروز در حالی برگزار شد که بگو مگو بر سر ساخت یک سالن ورزشی مختص بانوان شیرازی در زمینی به مساحت شش هزار متر بالا گرفت!

از کش‌وقوس برای تصویب ساخت سالن ورزشی بانوان تا پیشنهاد تعطیلی  شیراز

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، 139مین جلسه علنی شورای شهر شیراز در حالی برگزار شد که بگو مگو بر سر ساخت یک سالن ورزشی مختص بانوان شیرازی در زمینی به مساحت شش هزار متر بالا گرفت!

این دستور در حالی در جلسه دیروز شورا به بحث گذاشته شد که هفته پیش نیز مدت زیادی درباره آن گفت و گو شد‌ه بود؛ اما ظاهرا برخی از اعضای شورا بانوان را شایسته داشتن مکانی مجزا برای ورزش نمی دانستند!

نبود مکانی آبرومند و درخور جهت ورزش بانوان شیرازی و پایین بودن سرانه ورزش بانوان منجر به طرح این موضوع در شورا شد که بجز دوبانوی عضو شورا تنها سه نفر دیگر موافق اختصاص این ورزشگاه به بانوان بوده و برخی اعضا اعتقاد داشتند این زمین باید متعلق به همه اعضای خانواده با محوریت بانوان باشد؛ اما در نهایت پس از کش و قوس های بسیار شهرداری مکلف به ساخت باشگاهی ویژه بانوان در زمینی به مساحت شش هزار متر شد.

پیشنهاد تعطیلی و اعمال محدودیت در شیراز

ورود شیراز به وضعیت قرمز درپی شیوع کرونا و اعلام تکمیل ظرفیت بیمارستان ها توسط دانشگاه علوم پزشکی موضوع مهم دیگری بود که توسط رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوذر امامی دراین باره گفت: هم اینک ظرفیت مراکز درمانی شیراز که برای پذیرش بیماران کرونایی تعیین شده بود، تکمیل شده و دیگر جایی برای پذیرفتن این افراد نیست و در این شرایط شورا باید برای تصمیم گیری‌های به موقع و حساس برای جلوگیری از انتشار این ویروس پیشقدم شود.

وی بیان داشت: باید مانند روزهای نخستین شیوع این بیماری، شیراز پیشگام شده و ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر را تعطیل کند. 

در این راستا نواب قائدی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا از سوء استفاده تاکسی های اینترنتی و افزایش نرخ کرایه آنها گاهی تا سه برابر و عدم وجود مرجع پاسخگو در پی تعطیلی سه ماهه ناوگان حمل و نقل در پیک اول کرونا یاد کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز با اشاره به اینکه ایران در رتبه سوم تلفات ناشی از کرونا قرار دارد، گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد که مرگبار شدن این ویروس، بیشتر از هفته‌های پیشین شده از این رو ضروری است که رعایت نکات بهداشتی و ایمنی از سوی همه قشرهای جامعه به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

علی ناصری اضافه کرد: شورای اسلامی شهر شیراز باید در این راستا حساسیت را به جامعه و دیگر نهادها انتقال دهد لذا لازم است که از سوی اعضای این نهاد ظرف یک الی دو روز آینده، بیانیه‌ای مبنی بر رعایت جدی اصول بهداشتی و اعمال برخی محدودیت‌ها صادر شود.

اعضای شورا در نهایت طی نامه ای خواستار دیدار با استاندار فارس جهت تصمیم درباره اعمال محدودیت های کرونایی شدند.

وضعیت نگران کننده کودکان و نوجوانان ساکن در بافت تاریخی

وضعیت نامناسب بافت تاریخی شیراز و عدم مسوولیت پذیری دستگاه های متولی نیز از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

بروز آسیب‌های اجتماعی بسیار از جمله اعتیاد و وجود معتادان متجاهر در منطقه تاریخی که به دلیل نبود مدیریت یکپارچه و واحد شهری به معضلی جدی برای شهر به خصوص بافت تاریخی فرهنگی تبدیل شده است، بخشی از نطق پیش از دستور رئیس کمیسیون زیارت و گردشگری بود.

سولماز دهقانی دراین‌باره گفت: با ۱۴ نفر نیروی شهرداری و شش دستگاه ون و بودجه‌ای اندک، امکان جمع‌آوری دو هزار معتاد متجاهر وجود ندارد ومتاسفانه در حال حاضر هیچ مسئولیتی در این خصوص متوجه نیروی انتظامی نیست و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم مسئولیتی متوجه خود نمی‌داند‌ و به نظر می‌رسد در این حوزه ضعف عملکرد آشکار است.

عملکرد شورا و شهرداری در سامانه شفافیت قرار می‌گیرد

مطالبات مردم و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت نیروهای شهرداری شیراز، حقوق و مزایا و شرایط کار آن‌ها نیز از مواردی بود که رئیس شورای شهر شیراز به آن اشاره کرد و گفت: من آماده‌ام اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت نیروهای شهرداری شیراز و شرایط کار آنها را به‌طور شفاف در اختیار مردم قرار دهم؛ چراکه این اهتمام در شهرداری شیراز نیز به وجود آمده است.

 موسوی بااشاره به دستور مستقیم شهردار به مدیران شهرداری در خصوص بارگذاری اطلاعات لازم این موضوع در سامانه شفافیت، عنوان داشت: گزارش مصوبات و اقدامات و عملکرد شورای اسلامی شهر شیراز نیز به‌زودی به‌طور کامل در سامانه شفافیت قرار خواهد گرفت.

در ادامه این نشست، عملکرد پاکبانان شهر شیراز در ایام بارندگی و روزهای کرونایی موردتقدیر قرار گرفتند و ۵۰۰ هزار تومان برای هرماه به حقوق آن‌ها اضافه شد‌.

 لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز در مورد کاهش عوارض و بهای خدمات شهری سال ۱۳۹۹ لایحه دیگری بود که با رأی موافق اعضای این نهاد به تصویب رسید.

بر این اساس شهرداری شیراز مکلف شد نسبت به کاهش عوارض و بهای خدمات شهری سال ۱۳۹۹ به نسبت میزان پرداختی به شرح جدول تعیین‌شده عمل کند.

نامه شهرداری شیراز در مورد واگذاری ۵۰ دستگاه اتوبوس‌ فرسوده شهرداری به دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، دیگر موضوع مطرح‌شده در این جلسه بود که علی‌رغم مشکلات موجود در لایحه، با رأی اعضای موافق مقرر شد ۵۰ دستگاه اتوبوس فرسوده توسط شهرداری شیراز به دانشگاه نامبرده با رعایت آیین‌نامه معاملاتی شهرداری، واگذار ‌شود تا دانشگاه ضمن نوسازی این اتوبوس‌ها از آن‌ها برای حمل‌ونقل دانشجویان استفاده کند.

این در حالی است که طبق گفته مسئولان شهرداری اتوبوس‌های فرسوده با بیش از ده سال فعالیت عملاً اسقاطی بوده و قابل‌استفاده نیستند!

نامه فرمانداری شیراز مبنی بر ایراد به مصوبه دستورالعمل نحوه وصول بهای خدمات از دریافت‌کنندگان خدمات ایمنی سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز» دستور کار دیگر این جلسه بود که پس از گفت‌وگوهای بسیار به تصویب اعضا رسید. بر اساس این دستور سازمان آتش‌نشانی جهت ارائه خدمات رایگان به مردم و برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای شهروندان، جهت ارائه آموزش‌های تخصصی به کارخانه‌ها، ادارات و شرکت‌های متقاضی، هزینه دریافت می‌کند.

همچنین نامه فرمانداری شیراز مبنی بر اصلاح تبصره ٤ ذیل بند یک مصوبه، در خصوص قدرالسهم شهرداری ناشی از ارزش‌افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظی باغات قصر دشت نیز با حضور اعضاء شورا بررسی و مقرر شد موضوع جهت بررسی مجدد به گروه شهرسازی و معماری شورا بازگردانده شود.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول