اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار سفیر اتحادیه عرب در مسکو درباره طرح اشغال جدید

سفیر اتحادیه عرب در روسیه طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی را نقض آشکار قوانین بین‌الملل خواند و گفت، این طرح راهکار دو دولتی را نابود می‌کند.

هشدار سفیر اتحادیه عرب در مسکو درباره طرح اشغال جدید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سران رژیم صهیونیستی که طرحی جدید برای اشغال اراضی کرانه باختری ارائه داده‌اند، قرار بود چهارشنبه (دیروز) آن را اجرایی کنند اما فعلا به تأخیر افتاد.

 در همین زمینه خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت‌وگویی با «جابر حبیب جابر» سفیر اتحادیه عرب در روسیه انجام داد که در آن درباره آخرین تحولات صحبت شد.

حبیب جابر درباره طرح جدید رژیم صهیونیستی گفت: اقدامی که اسرائیل قصد اجرای آن را دارد نقض آشکار قوانین بین‌الملل و اصول مشروع بین‌المللی است و اجرای این تصمیم بدون مجازات باعث تشویق اسرائیل و دیگر طر‌ف‌ها برای اجرای تصمیم‌هایی در تعارض با قانون بین‌المللی و نیز به حاشیه راندن آن خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای این قانون، راهکار دو دولتی غیرعملی خواهد شد و تمام جذابیت خود برای فلسطینی‌ها را از دست خواهد داد؛ جایگزین راهکار دو دولتی، کشور واحد با تمام پیچیدگی‌های آن برای تمامی طرف‌هاست... .

سفیر اتحادیه عرب تأکید کرد، طرح اشغال تنها به معنای نابودی راهکار دو دولتی در برهه فعلی نیست بلکه فرصت‌های آینده را نیز از بین می‌برد.

وی افزود، با توجه به وضعیت اقتصادی و سیاسی فعلی منطقه و جهان به دلیل شیوع کرونا، طرح اشغال جدید مانند جرقه‌ای خطرناک و تهدیدکننده برای تنش و آشوب است که تنها محدود به اراضی فلسطینی نخواهد شد.

حبیب جابر در ادامه گفت، اتحادیه عرب از تمامی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهد با اعمال فشار واقعی بر رژیم صهیونیستی در این مرحله سخت، به این رژیم تفهیم کنند که طرح مذکور تبعات و پیامدهای زیادی برای تل‌آویو خواهد داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول