اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واتیکان برای اعتراض به طرح اشغال، سفیران تل‌آویو و واشنگتن را احضار کرد

دولت واتیکان با احضار سفیران رژیم صهیونیستی و آمریکا، مراتب اعتراض خود درباره طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری را به آنها ابلاغ کرد.

واتیکان برای اعتراض به طرح اشغال، سفیران تل‌آویو و واشنگتن را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش‌های جهانی به طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، سفرای رژیم صهیونیستی و ایالات متحده در واتیکان، به کلیسای کاتولیک رم احضار شدند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، دولت واتیکان شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که سفرای تل‌آویو و واشنگتن را احضار و درباره طرح اشغال کرانه باختری به آنها اعتراض کرده است.

بر این اساس، کاردینال «پیِترو پارولین» وزیر خارجه واتیکان در دیدار با «اُرِن دیوید» سفیر رژیم صهیونیستی و «کالیستا گینگریچ» سفیر آمریکا، نگرانی پاپ و کلیسای رم درباره «اقدامات یک‌جانبه احتمالی که می‌تواند دستیابی به صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را دشوار تر کرده و وضعیت در خاورمیانه را حساس کند» را به آنها ابلاغ کرده است.

در بیانیه واتیکان آمده است: «همانطور که قبلا اعلام شده... سریر مقدس (اسقف‌نشین کلیسای رم) مجددا تاکید می‌کند که که دولت فلسطین و اسرائیل حق موجودیتی دارند و اینکه در صلح و امنیت در چارچوب مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی زندگی کنند».

واتیکان سپس با درخواست از طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی برای از سر گیری مذاکرات مستقیم، تاکید کرد: «باید شجاعت این را داشته باشید که به ملاقات بله بگویید و به درگیری نه بگویید، به گفت‌وگو بله و به خشونت نه بگویید، به مذاکره بله و به خصومت نه بگویید».

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، سی درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای (چهارشنبه) تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود. این در حالی است که «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی احتمال داده بود این طرح روز چهارشنبه اجرا نشود.

روزنامه «هاآرتص» نیز در یادداشتی نوشت دلیل عدم اجرای طرح اشغال در روز چهارشنبه، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود و نه طرحی عملی. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول