اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پایتخت گل و گلاب ایران معطر از شمیم رضوی شد

پایتخت گل سرخ ایران در قمصر کاشان زیر سایه خورشید، عطر رضوی گرفت.

پایتخت گل و گلاب ایران معطر از شمیم رضوی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، خدام حرم رضوی در حالی که پرچم سبز رضوی را بر روی دست گسترده بودند با طنین نقاره خانه وارد یادمان گلزار شهدای گمنام قمصر پایتخت گل و گلاب ایران شدند.

طنین انداز شدن نوای دلنشین نقاره خانه همزمان با پخش السـلام ای خـادمـان درگـه سـلطان تـوس در لحظه ورود خدام ناخودآگاه آسمان چشمت را بارانی می کرد و مروارید اشک دلت را از این همه شور و شعور و شکوه رضوی صیقل می‌داد.

خدام حرم رضوی با نگه داشتن پرچم سبز رضوی بر سر مزار شهدای گمنام و اهدای شاخه‌های گل سرخ بر روی قبر این مردان مرد قاب زیبایی از شکوه و عزت و ایثار حماسی شهدا با محبت علوی را بر طاقچه دلت پرتو افشانی می‌کرد.

نوازش گیسوی مواج و روح بخش نسیم شبانه هم این همه زیبایی و شادی و نشاط معنوی را مضاعف کرد آنچنان که تو حس می‌کردی  وسط صحن سقاخانه رو به ایوان طلا دست به سینه سلام می‌دهی.

بعد از ادای احترام و گل افشانی کاروان زیر سایه خورشید بر سر مزار شهدای گمنام خدام در جایگاه روبروی تعدادی محدود از شهروندان قمصری که با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی نشسته بودند مستقر شدند.

نغمه گوش نواز مدیحه سرایی مداح کاروان جواد جمشیدی دربان کشیک پنجم حرم رضوی و سخنرانی حجت الاسلام سید حسن میری موسوی روحانی کاروان از کرامات رضوی به شهید علی فتحی که اذن شهادت و رضایت مادرش را برای اعزام به جبهه از امام رضا علیه السلام گرفت درس توسل و دینداری با محبت علوی را می‌آموخت.

توزیع نمک و نبات رضوی نیز توسط علی اصغر فانی فراش کشیک هفتم و وحید متقیان فراش کشیک پنجم آستان قدس رضوی بین شهروندان جسم و جانشان را بیمه کرد و برکت سفره هایشان شد.

اهدای سفر مشهد مقدس به ۹ زایر اولی و پخش عهدنامه دوستی و رفاقت با یک شهید از شهدای قمصر با حضور خدام حرم رضوی نیز عشقبازی و نشاط معنوی ضیافت جشن مردمی زیر سایه خورشید را هویتی از جنس نور و ایمان شهادت بخشید.

حسن ختام این جشن مردمی زیر سایه خورشید در پایتخت گل سرخ ایران نیز با قرایت سلام و دعای خدام حرم رضوی با مهر به تو از دور سلام ثبت شد.

کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به منطقه کاشان متشکل از مجتبی رزم آرا مدیر کاروان، حجت‌الاسلام سید حسن میری موسوی روحانی کاروان، جواد جمشیدی دربان کشیک پنجم، علی اصغر فانی فراش کشیک هفتم و وحید متقیان فراش کشیک پنجم آستان قدس رضوی است.

به گزارش فارس، کاشان تنها شهرستان کشور است که جشن ملی زیر سایه خورشید را هم ردیف استان‌ها به صورت مستقل با حضور کاروان خدام حرم رضوی هر سال در دهه کرامت در شهر و‌ روستاهای دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل برگزار می‌کند که امسال همانند سراسر کشور به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در قالب اجتماعات مردمی و به شیوه سال‌های قبل برگزار نمی‌شود بلکه به شیوه خاص برگزار شد.

موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان هر سال دهه کرامت مجری برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو از جمله برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و برنامه‌های حضور کاروان زیر سایه خورشید در این منطقه است.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول