اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بهره‌مندی روستاهای بالای 50 خانوار از راه آسفالته/ 580 کیلومتر آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی از بهره مندی تمامی روستاهای بالای 50 خانوار از راه آسفالته تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت: تحقق این مهم برای روستاهای بالای 20 خانوار اولویت دیگر وزارت‌خانه است.

بهره‌مندی روستاهای بالای 50 خانوار از راه آسفالته/ 580 کیلومتر آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان، با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: اکنون شرایط کرونا در کشور ویژه است، از این رو همگی ما موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

وی خاطرنشان کرد:عدم رعایت الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین تجمع‌های غیرضرور زمینه حرکت تصاعدی ابتلا و تلفات را فراهم کرده است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص سفر کم وزرا به استان‌های کشور، بیان داشت: این موضوع مصوبه ستاد ملی کرونا است که بایستی از انجام سفرهای غیرضروری خودداری شود.

نگاه دولت درک واقع بینانه از شرایط برای استفاده بهینه از منابع است

اسلامی تصریح کرد: نگاه دولت بر اساس تأکیدهای مقام معظم رهبری، درک واقع بینانه از شرایط کشور برای استفاده بهینه از منابع برای محرومیت‌زدایی و پیشرفت به صورت متعالی است.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌ها منجر به توسعه و برخی دیگر موجب محرومیت‌زدایی می‌شوند، افزود: از جمله این پروژه‌ها، آسفالته کردن راه های روستایی است.

بهره‌مندی روستاهای بالای 50 خانوار از راه روستایی

وزیر راه و شهرسازی از بهره مندی تمامی روستاهای بالای 50 خانوار از راه آسفالته تا پایان دولت دوازدهم خبر و ادامه داد: تحقق این مهم برای روستاهای بالای 20 خانوار اولویت دیگر وزارت‌خانه است.

اسلامی با تأکید بر نگاه توسعه متوازن برای محرومیت‌زدایی، افزود: تمام برنامه ریزی‌ها برای تحقق عدالت و توسعه متوازن در سراسر کشور صورت می‌گیرد.

بهره‌برداری از 580 کیلومتر آزادراه

وی با بیان اینکه لرستان محل تلاقی کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب است، گفت: تکمیل شریان های آزادراهی از اولویت‌های وزارت راه است، از این رو بهره‌برداری از 580 کیلومتر آزادراه را در اولویت داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در خصوص خطوط ریلی در کشور نیز افزود: قبل از انقلاب 4 هزار و 700 کیلومتر خط ریلی داشتیم، اما اکنون و به برکت انقلاب این میزان خطوط ریلی به 14 هزار و 700 کیلومتر رسیده است.

اسلامی با بیان اینکه به دلیل مزاحمت‌های بی شمار استکبار جهانی، برنامه‌ریزی برای توسعه بایستی با الگوهای دیگری انجام شود، افزود: مشارکت با بخش خصوصی از جمله این راهکارها است، همچنان که طی هفته گذشته قرارداد 8 هزار میلیارد تومانی با سرمایه‌گذاران صنعتی و معدنی برای توسعه خطوط راه‌آهن منعقد شد.

وی ادامه داد: با این قرارداد، ظرفیت جابه جایی بار ترانزیتی از 7.5 میلیون تن به حدود 20 میلیون تن خواهد رسید.

تعیین تکلیف پروژه‌های کنارگذر و تقاطع‌های غیرهم‌سطح

وزیر راه و شهرسازی، تعیین تکلیف پروژه‌های کنارگذر و تقاطع‌های غیرهم‌سطح را از مهمترین مطالبات مردم عنوان و خاطرنشان کرد: از طریق اسناد خزانه نمی‌توان تملک اراضی این پروژه‌ها را انجام داد، از این رو از طریق اوراق مشارکتی کنارگذرها را اجرایی خواهیم کرد.

اسلامی با تأکید بر اینکه دولت هیچ نقشی در نرخ‌گذاری مسکن ندارد، گفت: با تغییر قیمت ارز، کالا و خدمات نیز خود را تجدید قیمت کرده و این موضوع تحولاتی را در بازار مسکن به وجود آورده است.

وی اظهار داشت: اجاره‌بهای بالا برای جامعه و دولت غیرقابل تحمل است، از این رو در هیات دولت مصوبه‌هایی برای مهار گرانی مسکن پیش‌بینی شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای خانه‌دار شدن مردم از اهداف دولت است، افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم یک میلیون و 330 هزار واحد مسکن مهر تحویل مردم شده است.

اسلامی ادامه داد: 120 هزار واحد مسکن مهر دیگر نیز آماده تحویل به مردم است، با این وجود 70 هزار واحد به دلایل مختلف همچنان نیمه تمام مانده‌اند.

ثبت‌نام یک میلیون و 600 هزار نفر در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن

وی از ثبت‌نام یک میلیون و 600 هزار نفر در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن خبر و ادامه داد: از این تعداد 800 هزار نفر دارای شرایط لازم و کافی بودند، ضمن اینکه میانگین سنی ثبت‌نام کنندگان این طرح 34 سال است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: هیچ شهری نباید در کشور وجود داشته باشد که در آن ثبت‌نام برای طرح مسکن ملی صورت نگیرد، بنابراین بایستی زمینه‌های لازم برای تحقق شرایط و خانه‌دار شدن مردم فراهم شود.

انتهای پیام/85018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول