اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افزایش پنج‌ درصدی طلاق در استان مرکزی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی از کاهش چهار درصدی ازدواج و افزایش پنج‌ درصدی طلاق در سال گذشته در استان مرکزی خبر داد.

افزایش پنج‌ درصدی طلاق در استان مرکزی

 به گزارش خبرگزاری  فارس از اراک، رضا صدری در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۳۰ هزار پرونده در سال گذشته تشکیل شده است، گفت: در اجرای قانون تعیین تکلیف حدود ۲۸ هزار پرونده از تعداد مذکور تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ دو هزار و ۵۴۸ مورد پرونده تعیین تکلیف و در سال ۹۸ دو هزار و ۲۴۲ مورد انجام که در این بخش با کاهش ۱۲ درصدی مواجه بوده‌ایم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: در خصوص صدور سند مالکیت در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر در راستای اجرای قانون ساماندهی با همکاری بنیاد مسکن عمده روستاهای استان که شامل حدود ۹۰ درصد است دارای سند مالکیت هستند.

صدری ادامه داد: در سال ۹۷ حدود دو هزار و ۶۷۱ مورد و در سال گذشته دو هزار و ۲۱۳ مورد صدور سند انجام  شده که کاهش ۱۷ درصدی را شاهد هستیم.

وی در خصوص پرونده‌های اجرایی عنوان کرد: در سال ۹۷ هزار و ۸۰۴ مورد و در سال گذشته سه هزار و ۲۸۴ مورد بوده است که با افزایش ۸۲ درصدی در خصوص پرونده‌های اجرایی مواجه بودیم.

صدری افزود: در سال ۹۷ هزار و ۸۲۶ مورد پرونده مختومه و در سال گذشته دو هزار و ۱۱۲ مورد پرونده مختومه ثبت شده که در این بخش افزایش ۱۶ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در خصوص مطالبات بانک‌ها نیز گفت: در سال گذشته ۹۰۷ میلیارد ریال و در سال گذشته ۹۵۱ میلیارد ریال وصول شده است.

صدری با اشاره به رشد 7 درصدی ثبت شرکت‌ها بیان کرد: در سال ۹۷ حدود ۹۵۴ شرکت و در سال گذشته یک هزار و ۲۳ مورد شرکت به ثبت رسید.

وی گفت: در خصوص اصلاح سند مالکیت سال ۹۷ آمار  ۳۱۳ مورد و در سال گذشته ۳۹۵ مورد ثبت شده که شاهد افزایش ۲۶ درصدی در این بخش هستیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در رابطه با دادگاه انتظامی سردفتران نیز اظهار کرد:  در سال ۹۷ حدود هشت مورد و در سال گذشته ۸۵ مورد رسیدگی شده است.

صدری با بیان اینکه در استان ۱۰۰ دفتر اسناد رسمی، ۵۶دفتر ازدواج و ۲۷ مورد دفتر طلاق فعال هستند، افزود: در سال ۹۷ حدود ۴۰۷ مورد و در سال گذشته ۳۷۵ مورد بازرسی از این دفاتر انجام شده است.

وی افزود: ۱۲ واحد‌ ثبتی در استان فعال است که سال ۹۷ حدود ۲۹ مورد و در سال گذشته ۳۱ مورد بازرسی از این دفاتر انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی بیان کرد: سال گذشته حدود ۲۰ هزار مورد پاسخ به استعلام مراجع قضایی انجام شده که حدود  ۹۳.۶ دهم درصد این استعلام ها در کمتر از دو روز پاسخ داده شده است.

صدری در خصوص آمار ازدواج و طلاق نیز گفت: در سال ۹۷ هشت هزار و ۳۶۱ مورد و در سال گذشته هفت هزار و ۹۹۴ مورد ازدواج در استان ثبت شده که کاهش چهار درصدی در آمار ازدواج در استان را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۷  دو هزار و  ۹۵۳ مورد و در سال گذشته سه هزار و ۱۱۱ مورد طلاق در استان ثبت شده که رشد پنج‌درصدی را در این خصوص شاهد هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول