اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دستگیری سه حفار غیرمجاز در بجنورد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان شمالی از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در بجنورد و دستگیری سه متخلف خبر داد.

دستگیری سه حفار غیرمجاز در بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حسین اصغر قنبرزاده اظهار کرد: با توجه به تعامل یگان حفاظت با نیروی انتظامی شهرستان بجنورد، گزارشی مبنی بر انجام یک مورد حفاری غیرمجاز دریافت شد.

وی با اشاره به حفاری شبانه از سوی افرادی ناشناس در کلاته سهراب بجنورد، عنوان کرد: با کمک فرماندهی انتظامی شهرستان و با انجام یک سری کار اطلاعاتی، در حین گشت‌زنی دو دستگاه موتورسیکلت توقیف و یک دستگاه فلزیاب و تعدادی آلات حفاری کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان شمالی بابیان این‌که سه متهم در این زمینه دستگیر شدند، عنوان کرد: متهمان به کلانتری منتقل و ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: بر اساس قانون، هرگونه حفاری بدون استعلام از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تخلف محسوب شده و با متخلفان به‌شدت برخورد می‌شود.

قنبرزاده تأکید کرد: با هرگونه تبلیغ، خریدوفروش و استفاده از دستگاه فلزیاب که به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به‌عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول