اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

احداث 260 هکتار گلخانه در شمال استان کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: در شمال استان بیش از ۲۶۰ هکتار گلخانه احداث شده است.

احداث 260 هکتار گلخانه در شمال استان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، عباس سعیدی امروز در حاشیه بازدید از گلخانه هیدروپونیک 13 هکتاری دانشگاه آزاد رفسنجان اظهار داشت: در الگوی کشتی که ما در استان داریم، گلخانه‌ها یکی از مواردی‌‌ست که در الگوی کشت قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان عنوان کرد: در شمال استان بیش از ۲۶۰ هکتار گلخانه احداث شده و با توجه به اینکه گلخانه‌ها نیاز آبی بسیار پایینی دارند نسبت به کشت محیط باز، ده برابر کمتر آب مصرف می‌کنند یا این که می‌توانیم بگوییم ده برابر محصول بیشتر تولید می‌کنند.

وی با ذکر این مطلب که توصیه‌ای داریم برای اینکه کشت گلخانه‌ای انجام شود کشت از محیط باز به داخل گلخانه‌ها منتقل شود، ادامه داد: در این روش آفات به خوبی کنترل می‌شوند و محصول بسیار سالم تولید می‌شود که عمدتا صادرات صورت می‌گیرد که نشان از سلامت محصول تولیدی است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌هایی مثل شهرستان رفسنجان که ما الگوی کشت دیگری نداریم، به غیر از باغ‌های پسته، توصیه داریم که کشاورزان و سرمایه‌گذاران از این فرصت بسیار خوبی که وجود دارد برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای ورود کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان الگوی کشتی را اجرا کردند برای بحث گلخانه‌های هیدروپونیک که بسیار موفق بودند و عملکرد بسیار خوبی داشته و راضی هستند که ظرف یک سال گلخانه راه‌اندازی شده و به ثمر نشسته و محصولش را به بازار عرضه کردند.

وی بیان کرد: این موضوع می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای سرمایه‌گذارانی که دنبال فرصت سرمایه‌گذاری هستند، باشد چراکه  این گونه کشت‌ها محصولات‌شان عمدتا به خارج از کشور صادر می‌شود و یکی از الگوهای موفق کشت است که در آب هم به خوبی صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

سعیدی توضیح داد: حمایت‌هایی هم که دولت از گلخانه‌ها می‌کند تسهیلات بانکی است که به هر میزانی که بسته به سازه گلخانه‌ای که می‌خواهند اجرا کنند در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و ما الان محدودیتی برای ارائه تسهیلات بانکی نداریم.

وی اضافه کرد: آب هم که کشاورز خودش دارد و اگر احیانا جایی باشد که زمین نباشد ما زمین هم از عرصه‌های بلامعارض می‌توانیم در اختیار متقاضیان قرار دهیم، بنابراین تسهیلات بانکی، زمین و شرایط  برای سرمایه‌گذاری در گلخانه‌ها مهیاست.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول