اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وزیر کشاورزی قرقیزستان: علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران هستیم

نشست ویدیویی با موضوع «آمادگی ایران برای صادرات به قرقیزستان در حوزه کشاروزی» با حضور مقامات قرقیز و ایرانی برگزار شد.

وزیر کشاورزی قرقیزستان: علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، نشست ویدیویی تخصصی با موضوع «آمادگی صادرات به قرقیزستان در حوزه کشاورزی» با حضور مقامات قرقیز و ایرانی برگزار شد.

وبینار تخصصی با موضوع «آمادگی صادرات به قرقیزستان در حوزه کشاورزی» با ابتکار اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان قرقیزستان و صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت وزیر کشاورزی قرقیزستان، سفیر قرقیزستان در ایران، و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در حوزه کشاورزی و نیز شرکت‌های قرقیزی برگزار گردید.

در این وبینار سخنرانان ضمن بررسی مشکلات موجود در روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور ایده ایجاد بانک اطلاعاتی جهت رفع خلاء اطلاعاتی بین دو کشور را مورد تایید قرار دادند.

در پایان شرکت‌های ایرانی ضمن معرفی محصولات و پتانسیل‌های خود سوالاتی را در خصوص نحوه ورود به بازار قرقیزستان و نیز حمایت‌های دولت قرقیزستان از شرکت‌های خارجی مطرح که پاسخ‌های لازم در این زمینه را از طرف‌های قرقیزی دریافت کردند.

«سعید خرازی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیشکک در سخنانی در این وبینار نیز ضمن اشاره به اولویت همسایگان در سیاست خارجی ایران به فرصت‌های منطقه آسیای مرکزی و قرقیزستان مانند تعرفه‌های ترجیحی برای 862 قلم کالا در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی برای تجار ایرانی و نیز تجار کشورهای اتحادیه اوراسیا و همچنین برخی موانع و چالش‌ها در گسترش روابط  اشاره کرد. 

هم‌چنین وزیر کشاورزی قرقیزستان نیز در این وبینار گفت: دولت‌های دو کشور یک هدف مشترک دارند و آن ارتقای سطح روابط اقتصادی بین دو کشور است. ارتقای سطح مناسبات اقتصادی به خصوص توسعه روابط کشاورزی از اولویت‌های دولت ما است. ما علاقمند به توسعه روابط با ایران هستیم. 
در پایان برخی شرکت‌های ایرانی ضمن معرفی محصولات خود سوالاتی در مورد نحوه حضور در قرقیزستان و نیز حمایت‌های دولت قرقیزستان از طرف‌های قرقیزی مطرح کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول