اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اجرای ۱۶۲ طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی/ ۱۹۸ نفر شاغل شدند

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع طی بهار امسال ۱۲۰ طرح خودکفایی و اشتغال و ۴۲ طرح مشاغل خانگی اجرا شد و همچنین ۱۹ نفر هم از طریق کاریابی شاغل شدند.

اجرای ۱۶۲ طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی/ ۱۹۸ نفر شاغل شدند

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: اشتغال و خودکفایی مددجویان از اهم دغدغه‌های کمیته امداد استان بوده و این نهاد تاکنون در راستای توانمندسازی مددجویان استان گام‌های مؤثری برداشته است.

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه کارشناسان فنی اشتغال در کمیته امداد به دلیل ارتباط با مجری طرح و بازار، بیان داشت: افزایش مهارت‌ها و به‌روزرسانی اطلاعات کارشناسان فنی اشتغال یکی از برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی توانمندسازی، مدل‌سازی و پشتیبانی را سه مؤلفه راهبردی برای مدیریت جریان ایجاد فرصت‌های شغلی در این نهاد عنوان کرد و افزود: برنامه‌های اشتغال باهدف ارتقاء پایداری و افزایش درآمد طرح‌های اقتصادی، اصلاح الگوی توسعه کسب‌وکار و اجرای الگوی جدید توسعه کسب‌وکار در دستور کار این نهاد قرار دارد.

سلم‌آبادی از پرداخت ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در جهت توانمدسازی خانوارهای تحت حمایت و نیازمندان استان طی سه ماه نخست امسال خبر داد و بیان داشت: طی این مدت 162 طرح خودکفایی و اشتغال با تسیهلات پرداخت شده اجرا شد.

وی با اعلام اینکه طرح‌های اجرا شده برای ۴۹ نفر از بانوان و ۱۱۳ نفر از آقایان در شهر و روستا شغل ایجاد کرد، عنوان کرد: در مجموع با اجرای این طرح‌ها برای ۱۹۸ نفر در استان اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی اضافه کرد: طرح‌های اجرا شده شامل ۷۶ طرح دامداری، ۱۰ طرح کشاورزی، سه طرح صنایع‌دستی، ۳۷ طرح  خدماتی، ۲۰ طرح صنفی و صنعتی، پنج طرح پرورش طیور، سه طرح حمل و نقل و هشت طرح مربوط به تولید فرش و گلیم است.

سلم‌آبادی خاطرنشان کرد: در مجموع طی بهار امسال ۱۲۰ طرح خودکفایی و اشتغال و ۴۲ طرح مشاغل خانگی اجرا شد و همچنین ۱۹ نفر  هم از طریق کاریابی شاغل شدند.

وی در خصوص اعتبارات اشتغال امسال این نهاد، اعلام کرد: امسال ۱۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اشتغال به کمیته امداد تخصیص یافته که تا به امروز ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول