اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اهدای شاخه گل به همسران بانوان با حجاب/ برای حجاب هزینه نکرده‌ایم

بسیج جامعه زنان برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به همسران بانوان با حجاب شاخه گل اهدا می‌کند.

اهدای شاخه گل به همسران بانوان با حجاب/ برای حجاب هزینه نکرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.
یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ کشف حجاب است. رضا‌خان که با طرح کودتای سوم اسفند 1299 و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمد، درصدد اجرای تز اسلام‌زدایی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود.

در دوران کشف حجاب، بسیاری از بانوان که نمی‌خواستند بدون حجاب از منزل خارج شوند، در خانه ها ماندند و عده‌ای فقط شب‌ها رفت و آمد می‌کردند و در برخی خانه‌ها هم به ناچار حمام ساخته شد.

امروز اما اکثریت قاطع بانوان ما پایبند حجابند، تاریخ کهن ایران و فرهنگ غنی اسلام ایجاب می‌کند تا رفتار و پوشش همگان اعم از مردان و زنان به گونه‌ای باشد که شایسته پیشینه و جایگاه ما در جهان امروز باشد و بتواند به عنوان الگویی برای سبک زندگی دینی و اسلامی مطرح شود.

در همین راستا هر سال همزمان با روز عفاف و حجاب برنامه‌های مختلفی در کشور و در استان زنجان اجرایی می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج جامعه زنان استان زنجان در همین باره به خبرنگار فارس گفت: مسئله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست و با توجه به نگاه ویژه رهبری به این مسئله، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب همواره به عنوان یکی از سرفصل‌ها و اهداف اصلی سازمان بسیج جامعه زنان بوده است.یکی از اقدامات جالب توجه که توسط بسیج خواهران در حال اجراست و اتفاقا تاثیر بسزایی در رعایت حجاب نیز داشته است، اهدای گل به همسران بانوان باحجاب است.

لیلا رمضانی با بیان اینکه خانواده اساس و بنیان یک جامعه را تشکیل می‌دهد، بیان داشت: بدون شک جامعه سالم جامعه‌ای است که خانواده به عنوان جزء کوچک آن جامعه از سلامت کامل و کافی برخوردار باشد بنابراین سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است.

مسؤول سازمان بسیج جامعه زنان استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از راه‌های استحکام بنیان خانواده رعایت حجاب و ترویج آن در جامعه است که همین مهم مسؤولیت بسیج جامعه زنان را سنگین‌تر می‌کند، تصریح کرد: هدف دشمن نیز غفلت زن مسلمان از حجاب، خانواده و نیز حیازدایی است چرا که دشمنان فهمیده‌اند که با هدف قرار دادن نقطه حساس اعتقادات مردم می‌توانند جامعه را متزلزل کنند.

رمضانی در ادامه با یادآوری در پیش رو بودن هفته عفاف و حجاب تاکید کرد: 21 تیر 1315 در پی اعتراض به قانون کشف حجاب در مسجد گوهرشاد برخی از بانوان هموطن به شهادت رسیدند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای گرامیداشت ارزش‌های دینی، این روز بزرگ به عنوان روز عفاف و حجاب نامیده شد.

این مسؤول با اشاره به عدم برگزاری برنامه‌های هفته عفاف و حجاب به صورت حضوری گسترده توسط بسیج جامعه زنان به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور افزود: این برنامه‌ها بصورت غیرحضوری و فعال در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این برنامه‌های متعددی در ارتباط با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان اجرایی شده است، گفت: از جمله این اقدامات اهدای گل به همسران بانوان با حجاب بود.

وی تصریح کرد: نصب چادر در دانشگاه‌ها و توجیه دانشجویان به داشتن حجاب و استقبالی که در پی آن شد، یکی دیگر از اقداماتی بود که در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام شد.

 زهرا رضایی فعال فرهنگی و اجتماعی شهر زنجان نیز در همین باره به خبرنگار فارس گفت: از میلاد حضرت معصومه (س) تاکنون اقدامات متعددی در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اجرایی شد که اهدای شاخه گل و اهدای هدیه به دختران نوجوان از جمله آن بود.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی نیز مباحث مربوط به اعتقادی و پاسخگویی به شبهات نیز از دیگر اقدامات اجرایی بوده است، اضافه کرد: برخی از دختران جوان با انجام فعالیت‌های فرهنگی به حجاب روی آورده و از پوشش چادر استفاده می‌کنند.

فعال فرهنگی و اجتماعی شهر زنجان با اشاره به اینکه گاها عدم اعتماد به نفس موجب بدحجابی می‌شود و جوانان با پوشیدن لباس آنچنانی به دنبال جلب توجه هستند، بیان کرد: اگر این خودباوری در بین جوانان ایجاد شود که پوشش تاثیری در دیده شدن آنها ندارد، قطعا به حجاب روی خواهند آورد.

وی با اشاره به اینکه امروز در فضای مجازی مباحث مربوط به مدلینگ‌ها در فضای اینستاگرامی و تلگرامی فعالیت خوبی دارند، گفت: در این رابطه بسیار هزینه شده است اما ما تاکنون برای دین و عقیده هزینه نکرده‌ایم، که وضعیت حجاب به این مرحله رسیده است.

وی تصریح کرد: امروز در ویترین مغازه‌ها نوشته شده است که افراد با ظاهری زیبا برای کار پذیرش می‌کنند و همین تبلیغات موجب شده است که جوانان به بدحجابی روی بیاورند.

رضایی با اشاره به اینکه فعالیت فرهنگی مطلوب نبوده است که وضعیت حجاب به این شکل درآمده است، تصریح کرد: برای بهتر شدن شرایط باید یک اشل خاص برای پوشش حتی در ادارات داشته باشیم.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول