اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۵۹ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند

استاندار سمنان با اشاره به آخرین وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا گفت: اکنون ۵۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تست آزمایش مثبت مقداری در استان افزایش پیدا کرده است.

۵۹ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر ظهر امروز در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان به مناسبت بزرگداشت هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: ساختار شهرداری‌های استان فاقد طرح‌های سرمایه‌گذاری با رویکردهای نوین بوده و نیاز است تا با وجود تنگناهای مالی، ساختاری برای تأسیس شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

استاندار سمنان ادامه داد: در شرایط فعلی و با درآمد موجود شهرداری‌ها، بسیار دشوار است که سهم شهرداری‌ها از مجموع درآمدها افزایش یابد و شهرداری‌ها با نگاه نو از حضور بخش خصوصی نهایت بهره را ببرند.

آشناگر افزود: سمنان استان تاریخی و دارای بافت‌های ممتاز فرهنگی است که باید برای نوسازی این مناطق با رهیافت‌های اصولی اقدام شود. 

وی تصریح کرد: شیوع کرونا ویروس در کاهش درآمد مردم و به‌تبع از آن کاهش درآمد شهرداری‌های استان بی‌تأثیر نبود؛ در این شرایط شهرداری‌ها نیازمند مساعدت هستند تا با طراوت به خدمات‌رسانی به مردم اقدام کنند. 

استاندار سمنان اضافه کرد: مسؤولان و شهرداران به‌عنوان فعالیت اجتماعی مؤثر برای مقابله به کرونا ویروس اقدام کنند و اعضای شورای شهر و روستا نسبت به این موضوع دغدغه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بازآفرینی شهری، شهرداری سمنان اقدام‌های خوبی در دست اقدام دارد که از تلاش‌های انجام‌شده با وجود محدودیت درآمدی قدردانی می‌کنیم.

آشناگر گفت: استان سمنان در ماه‌های گذشته به‌سرعت تحت تأثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفت؛ اما در کمترین زمان ممکن با کمک مردم و مسؤولان برای مقابله با این ویروس اقدام شد و با وجود شدت شیوع اولیه، اکنون این روند کنترل شده است.

وی اضافه کرد: اکنون ۵۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تست آزمایش مثبت مقداری در استان افزایش پیدا کرده است.

استاندار سمنان گفت: شاهرود، میامی، آرادان در وضعیت سفید قرار دارند و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند و باید همه ما مراقب باشیم که بار دیگر این ویروس در استان شدت نگیرد.

آشناگر گفت: دهیاران و شهرداران استان با تمام توان برای مقابله با کرونا ویروس پای کار بودند.

وی ادامه داد: سمنان، استان کم‌آب کشور است و جمعیت قابل‌توجهی از این استان تردد می‌کنند و شهرهای ما باید ظرفیت و جاذبه اسکان این مسافران و گردشگران را داشته باشد.

آشناگر افزود: سرزندگی در شهرهای استان نمایان شود و شهرداران جلوه‌های زیبای بصری را برای جذب گردشگر راه‌اندازی کنند.

استاندار سمنان تصریح کرد: شهرداران استان با کمترین هزینه می‌توانند برای توسعه گردشگری در شهرهای استان اقدام کنند و باید از این ظرفیت برای رونق اقتصادی در استان اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: از جاذبه‌های کویر استان برای رونق اقتصادی استان استفاده و برنامه‌ای به‌صورت متمرکز برای توسعه شهرها استان اقدام شود.

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم احیای کاربری‌ها گفت: بازارچه‌های محله‌محور در مناطق شهری استان راه‌اندازی شود.

آشناگر گفت: طرح اقدام ملی برای ساخت مسکن از مطالبه‌های به‌حق رئیس‌جمهوری است و شهرداران نهایت همکاری را با مسؤولان داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید برای تأمین مسکن جوانان اقدام لازم صورت پذیرد و برای بلندمرتبه‌سازی در مناطق استان تلاش شود و شهرداری‌ها در شهرهای بزرگ مسیری را برای افزایش طبقات ساختمان‌ها مهیا کنند.

انتهای پیام/74009/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول