اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بی‌توجهی به سرنوشت معلمان غیردولتی قابل‌پذیرش نیست

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی‌توجهی به سرنوشت معلمان غیردولتی قابل‌پذیرش نیست، گفت: بیش از هشت هزار معلم غیردولتی گیلان با وضعیت ناپایدار شغلی بدون بیمه و پرداخت حقوق قانونی، در حال آموزش فرزندان این سرزمین هستند.

بی‌توجهی به سرنوشت معلمان غیردولتی قابل‌پذیرش نیست

سید علی آقازاده امروز در حاشیه دیدار با معلمان غیردولتی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به اهمیت جایگاه معلم و لزوم توجه به آن اظهار کرد: احترام به شأن معلم و توجه به جایگاه والای او یکی از زیرساخت‌های مهم آموزشی است که باید پیش‌ازاین‌ها موردتوجه قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به مطالبات معلمان غیردولتی برای رسیدن به شرایط پایدار شغلی و حقوقی گفت: اینکه هنوز این معلمان از بیمه و حقوق قانون کار بی‌بهره‌اند، قابل‌تأمل است، مگر می‌شود یک معلم با شرایط سخت‌کاری و مسؤولیت والای آموزشی از حقوق اولیه و قانونی خود بی‌بهره باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر همت مجلس یازدهم برای برطرف کردن مشکلات اقشار مختلف و ایجاد سازوکارهای مناسب برای کاهش ضعف‌های موجود، بیان کرد:  بر طبق اطلاعات داده‌شده، بیش از هشت هزار معلم غیردولتی گیلان با وضعیت ناپایدار شغلی بدون بیمه و پرداخت حقوق قانونی، در حال آموزش فرزندان این سرزمین هستند، نمی‌توان به بهانه کار در بخش خصوصی آموزش‌وپرورش نسبت به سرنوشت این قشر فرهیخته بی‌تفاوت بود.

آقازاده با اشاره به اینکه معلمان غیردولتی با گزینش آموزش‌وپرورش وارد کلاس درس می‌شوند، گفت:
معلمان مدارس غیردولتی  با مجوز این وزارتخانه وارد کلاس درس شده و بی‌توجهی به سرنوشت آنان، آن‌هم از سوی وزارت مجوز دهنده، قابل‌پذیرش نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی با ابراز تأسف از عدم برابری شرایط  شغلی گروه‌های مختلف آموزشی در وزارت آموزش‌وپرورش، افزود: معلمان غیردولتی همگام با سایر فرهنگیان ملزم به شرکت در کلاس‌های ضمن خدمت بوده و برابر با آنان به فعالیت علمی می‌پردازند، اما این معلمان از حقوق اولیه خود برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه مطالبه معلمان غیردولتی قطعاً موردبررسی قرار می‌گیرد، گفت: به معلمان فرهیخته‌ای که باوجوداین اجحاف، با عشق و علاقه، به فرزندان این سرزمین علم می‌آموزند اطمینان می‌دهم که از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکنم.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول