اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تصویب ۹۰ میلیارد اعتبار برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر-شیراز

استاندار بوشهر گفت: ۹۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر-فارس مصوب شده است است.

تصویب ۹۰ میلیارد اعتبار برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر-شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم گراوند امروز پنجشنبه در بازدید از قطعه 10 پروژه راه آهن بوشهر _فارس  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این میزان اعتبار ۵۵ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه و ۳۵ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای مصوب شده که انتظار می‌رود با توجه به وعده سازمان برنامه و بودجه این اعتبار امسال به صورت ۱۰۰ درصد محقق شود.

استاندار بوشهر افزود: با نگاه و حساس دولت نسبت به راه آهن بوشهر - فارس سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبار این پروژه با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی دولت جذب و پیمانکار پروژه نیز هزینه کرده و در زمان حاضر این پروژه در مرحله حفاری تونل‌ها و احداث پل‌ها قرار دارد.

وی بیان داشت: سخت‌ترین قطعه راه آهن بوشهر - فارس همین قطعه است که ۱۸ درصد عملیات خاکبرداری، دو هزار و ۵۰۰ متر حفاری تونل و سه کیلومتر احداث پل باید انجام شود.

گراوند با بیان اینکه مصوبه قبلی شورای اقتصاد در خصوص راه‌آهن بوشهر- شیراز  تنها ۲۵۰ کیلومتر تا پایان استان فارس را شامل می‌شد و بوشهر جزو این مصوبه نبوده است  گفت: در این دولت پی‌گیری شد و ۴۵۰ کیلومتر راه‌آهن بوشهر - شیراز در شورای اقتصاد مصوب شد و با استفاده از منابع بودجه‌ای کشور کار شروع شد.

استاندار بوشهر افزود: راه آهن بوشهر - شیراز یکی از پروژه‌های حیاتی استان است و در دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی با پیگیری‌های صورت گرفته روند این پروژه متوقف نشد که در این رابطه از همراهی و همکاری چهار نماینده سابق استان در مجلس قدردانی می‌شود.

گراوند ادامه داد: در زمان حاضر قطعه 10 الف و ب  پروژه راه آهن بوشهر - فارس ۲۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار می‌رود با اجری تونل‌ها و پل‌ها این درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند پروژه راه آهن بوشهر - فارس در سخت‌ترین شرایط مالی کشور فعال است گفت: سال گذشته نیز با وجود سخت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها در ۴۰ سال گذشته اما به صورت ۱۰۰ درصد اعتبار آن جذب و در زمان حاضر نیز فعال است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول