اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

فرصتی که تحریم‌ها‌ به تولید داخل داد/بومی‌سازی 3.2 درصد واردات کشور در سال جاری

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها ایجاد کردند گفت: باید تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

فرصتی که تحریم‌ها‌ به تولید داخل داد/بومی‌سازی 3.2 درصد واردات کشور در سال جاری

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سعید زرندی در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد به شرایط کشور اشاره کرد و گفت:  اگر بخش خصوصی نبود گذر از شرایطی که دشمن متخاصم برای کشور ایجاد کرده سخت و دشوار می‌شد لذا باید به جهادگران اقتصادی ادای دین کنیم چراکه اگر همت و اعتماد به نفس ایرانی نبود نمی‌توانستیم بر مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده غلبه کنیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به مشکلاتی که در نتیحه تحریم‌ها ایجاد شده گفت: تحریم‌ها مشکلات زیادی ایجاد کرده است اما باید از آن استفاده کرده و آن را به فرصت تبدیل کرد.

وی عنوان کرد: اولین استراتژی برای تبدیل تحریم به فرصت جایگزینی واردات در قالب نهضت ساخت داخل است که از سال گذشته شروع کردیم و امسال هدف‌گذاری ما بومی‌سازی ۳.۲ درصد واردات کشور است.

این مسوول ادامه ادامه داد: در کنار این استراژی،  استراتژی جایگزینی واردات در کنار توسعه صادرات را دنبال می‌کنیم، در توسعه صادرات هم به مانند واردات با مشکلاتی مواجه هستیم و در این حوزه تمرکز ما بر روی کشورهایی بود که امکان توسعه صادرات داشتیم و اجازه ندادیم شرایطی که ایجاد شد اقتصاد کشور را قفل کند.

زرندی ادامه داد: در ۳ ماهه امسال با مشکلاتی مواجه بودیم و کرونا هم به آن اضافه شد اما بررسی کردیم از نبود شرکت‌هایی که به خاطر تحریم از ایران رفتند فرصت برای تولید کننده ایرانی فراهم شد و ما در ۱۴ قلم از ۳۴ قلم کالا افزایش تولید داشتیم.

معاون وزارت صمت ادامه داد: بعد از دو سال، تولید خودروی سواری ما مثبت شد و در حوزه وانت، کامیونت، پتروشیمی، تلویزیون و ماشین لباسشویی، حوزه فولاد خام، شمش و آلومینیوم عملکردمان نسبت به سال قبل مثبت‌تر شد.

وی عنوان کرد: البته مشکلات فراوانی از جمله در حوزه تخصیص ارز به واحدها داریم که منکر این وضعیت که دغدغه ما است نمی‌شوم.

این مسوول با تاکید بر بهره‌وری و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در خصوص بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید گفت: برنامه‌ریزی امسال ما بازگشت دو هزار و ۲۰۰ واحد به چرخه تولید است البته واحدهای تعطیل را در سامانه بهین‌یاب بارگزاری کردیم که کسی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند به این واحدها هم توجه داشته باشد.

زرندی با اشاره به اینکه 12 استان را بر اساس میزان توسعه شناسایی کردیم، افزود: پتانسیل کشاورزی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد باید مد نظر باشد، ضمن اینکه موضوعات این استان را به صورت ویژه پیگیری می‌کنم.

انتهای پیام/82024/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول