اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دستگاه های اجرایی سرمایه‌گذار را خسته می‌کنند/ بازار به حال خود رها شده است

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه های اجرایی ما سرمایه‌گذار را خسته می‌کنند، متاسفانه مشکل قانون نیست مشکل مجری قانون داریم که باید مجلس در بعد نظارتی بر این امر وارد شود.

دستگاه های اجرایی سرمایه‌گذار را خسته می‌کنند/ بازار به حال خود رها شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان محمدمهدی مفتح ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، مهمترین اقدام خود را ارتباط وسیع با مردم در قالب روستاگردشی و مسجدگردی دانست و اظهار کرد: مسائل و مشکلات مردم را طی سال‌های مسوولیتم در تویسرکان به صورت چهره به چهره با حضور مسوولان در برنامه روستاگردشی بررسی کردم و در راستای حل آن‌ها اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شیوع کرونا شکل ارتباط گیری در روستا و مسجدگردی ممکن است کمی تغییر کند، به شعار «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: دو مشکل عمده کشور بیکاری و تورم است که راه حل ریشه‌ای این مشکلات افزایش تولید در هر سه بخش صنعت، خدمات، کشاورزی است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از اجرای طرح کارگاه و کارخانه گردی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان در راستای تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید» خبر داد و گفت: همه با تعامل و هم‌افزایی با توجه ویژه به بحث تولید برای تحقق «جهش تولید» نقش خود را در شهرستان به نحو مطلوب ایفا کنیم.

 پروژه سد خرمرود فعال است

وی در ادامه پاسخ به سوالات خبرنگاران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه سد خرمرود به دلیل مقتضیات فصل تعطیل شد؛ اما پروژه همچنان فعال است ادامه داد: شرکت پیمانکار پروژه در همان زمان برای تامین منابع مالی نیاز به کمک وزارت اقتصاد داشت که طی رایزنی با مسوولان مشکل حل شد.

مفتح با اشاره به برگزاری جلسات مستمر با شرکت آب‌منطقه‌ای و آب مشاور در راستای پیگیری روند این پروژه یادآور شد:طبق ماده ۵۶ قانون بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری خود پروژه را انجام ‌می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه سد خرمرود موفق‌ترین پروژه در استان همدان است شاید ما در کشور چنین پروژه‌ای نداشته باشیم گفت: احداث سد خرمرود بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با وجود محدویت بودجه دولت و شرایط اقتصادی کشور کار در حال انجام است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلش تلاش ما بر اتمام کار سد با هدف برخورداری مردم از منافع آن است بیان کرد: بیش از ۵۰ روستا در منطقه خرمرود به طور واقعی مشکل آب دارند که با احداث این سد کل دهستان خرمرود از آب شرب با کیفیت بالا در طول سال و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تعریف پروژه مجتمع آبرسانی از سد خرمرود در کنار پروژه احداث افزود: اکنون کار مطالعاتی مجتمع آبرسانی انجام شده است بنابراین فاصله چندانی بین افتتاح سد و برخورداری مردم از آب شرب نخواهد بود.
 
مفتح در ادامه با اشاره به اتمام کار پروژه تصفیه‌خانه سد سرابی توسط بخش خصوصی خاطرنشان کرد: یک دستگاه از تجهیزات تصفیه‌خانه ساخت هلند به دلیل تحریم ظالمانه آمریکا به ایران تحویل داده نمی‌شود، البته ۲۰ درصد هزینه پرداخت و مابقی آن هم آماده است، در صورت تامین تصفیه خانه بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه البته اکنون تصفیه آب شرب از سد سرابی با پکیج موقتا در حال انجام است درباره طرح تامین آب از سد سرابی برای روستاهای سید شهاب، اشترمل، جیجانکوه و... اظهار کرد: ما برای تامین آب شرب این روستاها از سد مخزنی سرابی تخصیص گرفتیم، بخشی از لوله‌گذاری از بودجه دولتی انجام شده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس درباره آب روستایی هم افزود: در برخی روستاها هم مجتمع آبرسانی داریم اما اختلاف بین روستاها اجازه فعال شدن را نمی‌دهد که مسوول مربوطه باید مشکل را حل کند.

وی از کامل شدن شبکه فاضلاب شهر سرکان به استثنای چند منزل خبر داد و  با اشاره به اینکه برای تکمیل نهایی این چند مورد را هم در حال پیگیری داریم گفت: شاید اولین شهر پاک ایران که فاضلاب در شبکه جمع‌آوری می‌شود، شهر سرکان باشد. 

مفتح با بیان اینکه زمان قانونی اجرای پروژه فاضلاب شهر تویسرکان در قانون بودجه تمام شده بود در حالی بود که کار هنوز به اتمام نرسیده بود اضافه کرد: پس از پیگیری‌ مستمر بنده مجدد این پروژه در ردیف بودجه قرار گرفت بنابراین کل شهر تویسرکان به شبکه فاضلاب وصل خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه از پیشرفت پروژه راه آهن باباکمال هیچ رضایتی ندارم ادامه داد: طی صحبت با وزیر در چندین مرتبه قرار بود که در طول سال گذشته ساختمان این طرح به اتمام برسد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: متاسفانه باز هم کار انجام نشد و پس از پیگیری مجدد این پروژه و بازدید مشاور اجرایی معاونت توسعه و ساخت راه‌ها در روز گذشته از پروژه در دست احداث راه‌آهن  مقرر شد از زمان تامین اعتبار تا سه ماه بعد از آن ساختمان سالن مسافر آماده شود.

وی از قرار گرفتن پروژه مسیر تویسرکان ـ گنجنامه به همدان در بودجه کل کشور خبر داد و گفت: این پروژه سنگین و کار بزرگی است و هزینه زیادی می خواهد و بنده به طور جدی به دنبال اجرایی شدن آن هستم.

دستگاه‌های اجرایی سرمایه‌گذار را کمک کنند

مفتح درباره جذب سرمایه‌گذار با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید برای سرمایه‌گذاری کمک کنند افزود: ما در قانون برنامه پنج ساله پنجم برای این موضوع یک پنجره واحد را برای تسهیل و تسریع در کار سرمایه‌گذار تعریف کردیم یعنی سرمایه‌گذار برای اخذ همه استعلام ها یکجا مراجعه کند.

وی با تاکید بر اینکه رفتن سرمایه‌گذار برای گرفتن استعلام از جاهای مختلف خلاف قانون است تاکید کرد: ما در این خصوص کمبود قانون نداریم ممکن است که مجریان ما خوب عمل نکنند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با تاکید بر اینکه تسهیل فضای کسب و کار یکی از شاخصه های توسعه است و با آن کشورها درجه‌بندی می شوند اظهار کرد: متاسفانه کشور ما درجه خوبی در این مبحث ندارد و جایگاه ما بسیار سخت است.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی ما سرمایه‌گذار را خسته می‌کنند، متاسفانه مشکل قانون نیست مشکل مجری قانون داریم که باید مجلس در بعد نظارتی بر این امر وارد شود.

مفتح با بیان اینکه متاسفانه فضای کلی کشور یک فضای آماده برای سرمایه‌گذار نیست یادآور شد: ما سعی می‌کنیم بیشترین وقت را برای تسهیل فضای کسب و کار و ورود سرمایه‌گذار به شهرستان بگذاریم در سال‌های حضورم در شهرستان یک گام بلندی در حوزه صنعت برداشته شده است.

وی در پاسخ به مشکلات ایجاد شده برای منطقه حفاظت شده خانگرمز با تاکید بر پیگیری این مسائل و موضوعات این منطقه حائز اهمیت برای تویسرکان گفت: یکی از اشکالات در محیط زیست ما ساختار آن است و به همین دلیل مجلس نمی‌تواند بر آن نظیر نظارت بر وزارتخانه، نظارت داشته باشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس در خصوص جابجایی آرامستان با تاکید بر اینکه بنده از تصمیم قانونی حمایت می‌کنم بیان کرد: بحث آرامستان جزو اختیارات شورای شهر است شورای شهر بر مبنای کارشناسی قانونی تصمیم بگیرد، همه باید از قانون حمایت و تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه مکان آرامستان جایی باشد که برای تردد مردم مشکل ایجاد نشود زیرا این امر سبب فراموشی تدریجی سنت زیارت اهل قبور می‌شود اضافه کرد: موقعیت جغرافیای و مسائل زیست محیطی و همچنین ارزش املاک آن منطقه باید مورد توجه قرار گیرد البته زمین وقفی برای آرامستان هم داده شده است.

مفتح از پیگیری حل مشکل موقوفی بودن اراضی برخی از واحدهای تولیدی تویسرکان خبر داد و گفت: 20 درصد شهرک صنعتی آریکان وقف مشاع است موضوع افراز پذیرفته نشد و مقرر شد معادل این ۲۰ درصد زمین کشاورزی دارای آب خریداری البته متناسب با قیمت زمین موقوفی به اوقاف داده شود، مشکل حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما علاقه‌مند به توسعه شهرک صنعتی فرسفج هستیم و 14 هکتار به این شهرک تاکنون اضافه شده افزود: بخش قلقلرود منطقه محروم  شهرک صنعتی به همین دلیل معاف از مالیاتی دارد، بنده معتقدم شهرک صنعتی تا جایگاه سوخت باید توسعه یابد.

نماینده  مردم تویسرکان در مجلس با اشاره به اینکه تلاش کردیم سرمایه‌گذار توسعه فاران شیمی در را در تویسرکان انجام دهد خاطرنشان کرد: طرح توسعه فاران شیمی در شهرک صنعتی فرسفج انجام می شود.

دولت هیچ اقدام قابل توجهی در دوره کاری هفت ساله‌اش نداشته است
 
وی با تاکید بر اینکه رسیدگی و ساماندهی وضعیت مسکن وظیفه دولت است گفت: دولت متاسفانه در مدت هفت سال کار خود هیچ اقدام قابل توجهی در خصوص افزایش عرضه مسکن نداشته است.

مفتح با بیان اینکه مسکن همانند هر کالای دیگری تابع عرضه و تقاضاست تاکید کرد: هر زمان عرضه مسکن کم باشد تقاضا زیاد می شود و طبیعی است که این موضوع قیمت مسکن را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس اظهار کرد: عدم افزایش عرضه مسکن و افزایش بالای قیمت تمام شده مسکن و بازار سیاهی که یک عده سوداگر به آن دامن می‌زنند همه موجب یک نابسامانی شدیدی در قیمت مسکن شده، به نحوی که ستاد کرونا اقدام به تعیین حداکثر رشد قیمت ها برای اجاره بها کرد؛ البته این اقدام یک مسکن موثر اما موقت است.
 
دولت باید نسبت به احداث مسکن ارزان‌قیمت اقدام کند

وی اقدام اساسی را افزایش عرضه مسکن دانست و با اشاره به اینکه مسکن را با طرحی چون مسکن مهر البته با رفع مشکلات آن افزایش دهیم بیان کرد: دولت باید نسبت به تولید مسکن ارزان قیمت با برنامه تلاش کند.

مفتح  اقدامات حجت‌الاسلام رئیسی در قوه قضاییه را سبب بازگشت سرمایه اجتماعی که همان اعتماد مردم به سیستم قضاییه است دانست و گفت: برخورد با مفاسد اقتصادی در بین مردم امید زیادی را ایجاد کرده و این اقدامات با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است.

وی تصریح کرد: نباید در سیستم اداری جامعه دینی فساد باشد، اگر فسادی هست باید از سیستم اداره کشور ریشه‌کن شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس حمایت از طرح «سوت‌زنی» از سوی قوه قضاییه قابل تقدیر دانست و بیان کرد: کسانی که مفاسد را معرفی می‌کنند باید حمایت و مورد تشویق قرار گیرند، به نحوی که در دین مبین اسلام آمده که هر مسلمان خودش دیده‌بان است و نسبت به آنچه می‌بیند مسوول است و اگر هم اقدامی نکند در نزد خداوند باید پاسخگو باشد.

عملکرد منفعلانه دولت در بازار/ هیچ زمان بازار چون امروز رها نبوده است

وی در خصوص افزایش بهای کالاها با بیان اینکه دولت در حوزه بازار بسیار منفعل عمل می‌کند افزود: تاکنون بازار این گونه به حال خود رها نبوده است تعزیرات حکومتی و سازمان نظارتی داریم اما در عمل کاری انجام نمی‌دهند.

مفتح با بیان اینکه ساختار و کارمند موجود هست اما کاری نمی‌کند تنها اعتراض  می‌کنند که حقوق ما کم است افزود: دولت باید با نابسامانی‌ها جدی برخورد کند.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: طی این همه سال هیچ  یک از تحریم‌های ظالمانه آمریکا نتوانست ما را از پای درآورد بلکه ما قدرتمندتر از همیشه در صحنه حاضر بودیم و هستیم و نمونه آن قدرت‌نمایی ایران در فروش بنزین به کشور ونزوئلاست.

انتهای پیام/89010/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول