اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

62 کشور در یک سال گذشته، تحریم کره شمالی را رعایت نکردند

اندیشکده «علوم و امنیت بین‌المللی» در گزارشی از 62 مورد نقض تحریم‌‌های شورای امنیت علیه کره شمالی در بازه زمانی یک ساله خبر داد.

62 کشور در یک سال گذشته، تحریم کره شمالی را رعایت نکردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس گزارشی که توسط اندیشکده «علوم و امنیت بین‌المللی» مستقر در واشنگتن منتشر شده، ۶۲ کشور تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را در یک دوره یک ساله نقض کرده‌اند.

به ادعای این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شد، ۲۵۰ مورد نقض تحریم‌های پیونگ‌یانگ از فوریه ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط پنل کارشناسان سازمان ملل به ثبت رسیده است. طبق داده‌ها، شش کشور در گزارش جدید نسبت به گزارش سال قبل آن به تعداد کشورهای نقض‌کننده تحریم‌ها افزوده شده است.

طبق گزارش آژانس خبری آمریکایی «یونایتد پرس اینترنشنال»، چین با ۶۰ مورد ادعایی نقض تحریم‌ها در صدر این کشورها قرار دارد و بعد از آن هنگ‌کنگ با ۲۰ مورد دیده می‌شود. در این فهرست کشورهای دیگری مثل روسیه، ایتالیا، هند، سنگاپور، ویتنام و مالزی هم به چشم می‌خورند.

در این فهرست همچنین کره جنوبی به دلیل فروش محصولاتی از جمله خودرو و واردات زغال سنگ از همسایه شمالی دیده می‌شود. آمریکا هم بنابر این فهرست، کشوری است که پرداخت‌های مربوط به کشتی و حمل و نقل از طریق آن پرداخت شده است. بنابر این گزارش، آمریکا و کره جنوبی بعد از آگاهی از نقض تحریم‌ها اقدامات اصلاحی را به کار گرفته و شرکت‌ها و افراد مرتبط را تحت پیگرد قرار داده‌اند.

در ماه مه وزارت دادگستری آمریکا با صدور کیفرخواستی ۲۸ شهروند کره شمالی و ۵ شهروند چینی را به اجرای یک طرح پولشویی به ارزش میلیاردها دلار برای کمک به تامین اعتبار برنامه هسته‌ای کره شمالی متهم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ بعد از آن که پیونگ‌یانگ موشک بالستیک دوربرد آزمایش کرد، تحریم‌ها علیه کره شمالی را سخت‌تر کرد. تحریم‌ها علیه کره شمالی همواره مانند یک سد در مذاکرات هسته‌ای این کشور با آمریکا عمل کرده‌اند. مذاکراتی که بعد از عدم توافق دو طرف در نشست ماه فوریه سال ۲۰۱۸ متوقف شدند.

مشاور وزارت خارجه کره‌ شمالی گفته بود این کشور به خاطر لغو نسبی تحریم‌ها، از تاسیسات هسته‌ای‌اش صرفنظر نخواهد کرد و تنها وقتی که آمریکا امتیازاتی بدهد به میز مذاکره برخواهد گشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول