اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

معرفی برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کهگیلویه‌و‌بویراحمد/۵ اثر خبرگزاری فارس برگزیده شد

برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ابوذر استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و با اهدای لوح سپاس و جوایزی از آنها تجلیل شد.

معرفی برگزیدگان جشنواره رسانه‌ای ابوذر در کهگیلویه‌و‌بویراحمد/۵ اثر خبرگزاری فارس برگزیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ آیین تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر و همچنین تجلیل از اساتید پیشگام عرصه سلامت با حضور سردار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، سردار حسن حکمتیان  فرمانده تیپ 48 فتح ، عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، احد جمالی  معاون سیاسی امنیتی استاندار،  سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو مسئول ستاد تخصصی بسیج  اقشار سپاه فتح، سروان پاسدار فخرالدین رضایی مدیر سازمان بسیج رسانه استان، رضا خردمند معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نورمحمد علی پور رئیس سازمان بسیج اساتید استان، سرهنگ حیدری، مسئول معاونت روابط عمومی و تبلیعات سپاه فتح، اکبری تبار مسئول هییت اندیشه ورز بسیج رسانه و جمعی از خبرنگاران و اساتید دانشگاه در سالن شهید شوشتری سپاه فتح استان برگزار شد.

مدیر سازمان بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد در این آیین به تشریح روند برگزاری چهارمین جشنواره ابوذر پرداخت و گفت: فراخوان چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان از اول آذر ۹۸ آغاز شد و خبرنگاران مطبوعات، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری استان فرصت داشتند تا پایان آذر حداکثر تعداد ۵ اثر برگزیده خود را در بخش های خبر، یادداشت، گزارش، مصاحبه و تیتر به دبیرخانه تحویل دهند.

سروان پاسدار فخرالدین رضایی ابراز داشت: در مجموع ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که توسط سه تن از فعالین رسانه هم استانی ساکن تهران که دارای تجربه و مدرک تخصصی روزنامه نگاری و رسانه می باشند داوری و آثار برگزیده مشخص شد.
وی بیان کرد: جشنوارۀ امسال در محورهای رونق تولید، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با آسیب های اجتماعی، محرومیت زدایی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، بسیج و حوزه های اقدام، مسائل صنفی خبرنگاران، بصیرت و دشمن شناسی، دستاوردهای انقلاب اسلامی و بخش ویژه با عنوان «بیانیه گام دوم انقلاب» برگزار شد.

 

معرفی برگزیدگان توسط هیئت داوران چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان کهگیلویه و بویراحمد

بخش تیتر 
 
از میان تیترهای ارسالی به جشنواره، هیئت داوران ضمن تقدیر از سه تیتر، ( ابراهیم در گلستان ) مربوط به گزارشی از آقای اسماعیل میری از سایت خبرلنده، در مورد معرفی جوانان موفق لنده ای در قالب مشاغل آزاد و تیتر » سیلی سیل» گزارش آقای حمید جهان در مورد سیل و بارانهای سال 98 از خبرگزاری ایرنا و تیتر» قهر ۴۱ ساله کهگیلویه و بویراحمدی ها با سینما «تیتر خبر آقای عیسی فتحی از خبرگزاری ایسنا ؛ رتبه اول به تیتر » ظرفیتی اشتغال زا با رنگ و لعاب عاشقانه « توسط خانم مرضیه سادات  غلامی و منتشر شده در سایت باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تولید گل رز تعلق می گیرد. 

رتبه دوم به تیتر « مرثیه بر خاک مدفون زیر آب» در مورد احداث سد تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد، توسط خانم فاطمه رشیدی و منتشر شده در خبرگزاری ایرنا تعلق می گیرد و تیتر «آتش تاریخ سوز در بلاد شاپور در مورد بافت تاریخی و قدیمی شهر دهدشت، توسط خانم طیبه سادات سعادتی نیک، خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان کهگیلویه رتبۀ سوم را کسب می نماید.

بخش اخبار

از میان اخبار ارسالی به جشنواره، هیئت داوران، خبر «کلبه فرسوده ای به نام دبستان/ رنج بچه های قنات از راهی که طی می کنند» توسط خانم نسیم راوند(خبرگزاری فارس) درمورد کمبود فضاهای آموزشی در استان را به عنوان رتبۀ اول انتخاب می نمایند. خبری با عنوان «پاسخ ضرغامی به ادعای گم شدن 947 میلیون دلار/ خواب زده را نمی توان بیدار کرد» از خبرگزاری فارس را به عنوان رتبۀ دوم انتخاب کردند. ضمن آن که در این بخش هیئت  داوران خبری را حائز رتبۀ سوم ندانستند. همچنین هیئت داوران سایت خبری صبح زاگرس و خبرگزاری ایسنا در کهگیلویه و بویراحمد را
به دلیل پوشش متنوع اخبار شایسته تقدیر می داند.

بخش تحلیل و بررسی گزارش ها

در این بخش هیئت داوران از میان آثار ارسالی به جشنواره گزارش «تاراج اقتصاد ملی در جاده های کهگیلویه و بویراحمد» درمورد قاچاقچیان کالا، توسط آقای مسعود علیزاده و خانم فاطمه رشیدی از خبرگزاری ایرنا را به عنوان رتبۀ اول و دو گزارش « تاکتیک جذب جوانان از تکنیکی ترین امام جمعه ایران» و گزارش «گوجه صدرنشین افزایش قیمت ها در یاسوج/ آژانس ها همچنان می تازند « تهیه شده توسط آقای داریوش بهنیازاده و منتشر شده در خبرگزاری فارس را به عنوان رتبۀ دوم انتخاب کردند. ضمن آن¬که در این بخش هیئت داوران گزارشی را حائز رتبۀ سوم ندانستند.

همچنین هیئت داوران گزارش کوتاه مادرانی که آرزوهایشان در پیاده روهای یاسوج رنگ باخته است « توسط خانم مرضیه حسن پور منتشر شده در سایت خبری کبنانیوز و گزارش« آیین ها ی سنتی محرم در کهگیلویه وبویراحمد؛ از نوای جانسوز شروه خوانی زنان تا حلیم پزی «توسط حمید جهان و منتشر شده در خبرگزاری ایرنا را با وجود مشکلات نگارشی و دستوری به خصوص در تیتر این گزارش، تنها به دلیل نوع نگاه گزارشگر شایسته تقدیر دانسته اند.

بخش  تحلیل و بررسی مصاحبه ها

از میان آثار ارسالی در این بخش هیئت داوران، گفت وگوی فاطمه رشیدی با یکی از کارشناسان حوزه فرش با عنوان «رنگ و رج در گذر زمان «منتشر شده در خبرگزاری ایرنا را به عنوان رتبۀ اول، گفت وگوی مرضیه جوشن با همسر یکی از شهدای عزیز استان با تیتر «روایت از سختی ها و رنج های یک همسر شهید؛ زنی که هم پدر بود و هم مادر» منتشر شده در خبرگزاری تسنیم را به عنوان رتبۀ دوم و گفت وگوی پیمان فرامرزی با مدیرعامل یکی از کارخانه های استان با تیتر «پای درد ودل های یک بانوی صنعتگر؛ 550 میلیون وام گرفتم، 5/1 میلیارد پس دادم» را به عنوان رتبۀ سوم انتخاب کردند.

 

بخش بررسی یادداشت و مقاله

از میان آثار ارسالی به جشواره، هیئت داوران، دو یادداشت آقای سعید آتشبار را با تیتر «دیشموک و آسیبی فراتر از متن « و »یادداشت« تبیین چرایی حمایت رهبری از تصمیم سران قوا « حایز رتبه اول دانست و و رتبه دوم در این بخش را به خانم رفعت کاظمی برای یادداشت « جنگی که بود، جنگی که هست» اختصاص داد.

بخش عکس و موشن گرافیک

هیئت داوران ضمن تقدیر از خبرنگار حسین دوستانی از سایت خبری سفیر دنا در زمینۀ انتشار برخی از عکسهای هنری و نه خبری در این دو بخش هیچکدام از آثار را حائز کسب رتبه ای ندانستند.

بخش ویژه جشنواره با موضوع » گام دوم انقلاب اسلامی»

هیئت داوران از میان آثار ارسالی به این جشنواره در بخش ویژه با موضوع » گام دوم انقلاب اسلامی» هیچکدام از آثار را حائز رتبه ندانستند.

 انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول