اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

روایتی خواندنی از دو دوست؛ چادر و حجاب من زبان آنها را بند آورد

هانیه خیلی از این مسئله رنج برد و به من گفت« چرا با اینکه تو زیباتر از من هستی اما چیزی به تو نگفتن؟» که من در جوابش گفتم: «چادر و حجاب من زبان آنها را بند آورد».

روایتی خواندنی از دو دوست؛ چادر و حجاب من زبان آنها را بند آورد

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عفاف و حجاب موضوعی مهم در جوامع اسلامی بوده که آیات و احادیث بسیاری در مورد این مقوله روایت شده است.

تقویت بنیان خانواده و مصون‌سازی در برابر آسیب‌های اجتماعی از آثار مثبت حجاب در جامعه بوده و به نوعی عفاف و حجاب را می‌توان پدافند غیرعامل در برابر تهدیدات دانست.

حجاب از ابعاد مختلف دینی، فرهنگی و اجتماعی مورد اهمیت بوده و به همین علت از جایگاه ویژه‌ای در جامعه اسلامی برخوردار است و مردم و مسئولان باید در راستای جذب افراد به رعایت عفاف و حجاب تلاش کنند.

خوشبختانه در سال‌های اخیر کارهای تبلیغاتی موثری در زمینه نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در قالب گروه‌های  جهادی و خودجوش در سطح استان مرکزی انجام شده است.

چادر یکی از مصادیق حجاب برتر برای بانوان بوده که امروز با طرح‌های متنوع براساس سلایق مختلف، طرفداران بسیاری دارد.

در موضوع عفاف و حجاب موضوعی قابل تامل بوده که حجاب تنها مختص به بانوان نیست و مردان نیز باید عفت را مدنظر داشته و در جهت عمل به این فریضه الهی تلاش کنند.

در راستای تقویت فرهنگ حجاب در جامعه همه باید دست در دست یکدیگر داده و با امر به معروف و نهی از منکر افراد را جذب و مقوله عفاف را به عنوان مسئولیتی اجتماعی نهادینه کنند.

تشکیل گروه‌های جهادی، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و مسابقات فرهنگی قرآنی را می‌توان از جمله اقدامات موثر در راستای ترویج فرهنگ حجاب در جامعه و امر به معروف برشمرد.
 
 فاطمه الیاسی بانوی 27 ساله ساوجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد رعایت حجاب می‌گوید: به خاطر حجاب مادرم از کودکی به پوشیدن چادر و رعایت حجاب علاقه‌مند شده و خوشحالم که حجاب برتر یعنی چادر را شناخته و در این مسیر قرار گرفتم.

وی بیان کرد: انسان باید در راستای شناخت واقعی اعتقادات خود گام بردارد حتی اگر این مسیر سخت باشد اما در نهایت درک عمیق و اساسی در پی دارد.

الیاسی گفت: پوشش به نوعی نشان‌دهنده شخصیت افراد بوده و به همین دلیل باید در مورد علت رعایت حجاب استدلال منطقی و اساسی داشته و با تفکر نوع پوشش و حجاب را انتخاب کرد.

وی گفت: بارها به مناسبت‌های مختلف مثل روز دختر، روز عفاف و حجاب و اعیاد بخاطر حجابم از بانوان مروج حجاب گل گرفته‌ام که از بهترین هدایای عمرم بوده است.

این بانوی اراکی که خود در گروه‌های جهادی در راستای ترویج حجاب تلاش می‌کند، می‌گوید: تربیت آینده‌سازان این جامعه در دست زنان و دختران بوده و اگر این قشر دچار لغزش شوند نسل آینده نیز آسیب خواهند دید و به همین دلیل زنان باید در جبهه فرهنگی همواره پیروز باشند.

الیاسی با اشاره به تشویق  یکی از دوستانش به پوشیدن چادر  می‌گوید: سهیلا عظیمی(هانیه) یکی از همکلاسی‌هایم در دانشگاه بود، که اهل پوشیدن چادر نبود و من خیلی سعی می‌کردم او را از نظر حجاب و عفاف با عقاید خود همراه کنم.

وی ادامه می‌دهد: هرچه بیشتر تلاش می‌کردم کمتر به خواسته‌ام دست پیدا می‌کردم،  یادم هست همیشه از اینکه در مسیر رفت و آمد دیگران او را با سخنان‌های بیهوده اذیت می‌کردند، گله می‌کرد و ناراحت بود.

این بانوی اراکی می‌افزاید: تابستان 94 نزدیک بود، یک روز عصر قرار گذاشته بودیم با هم به خرید برویم، هنگامی که در یکی از مغازه‌ها مشغول خرید بودیم دو پسر جوان برای او مزاحمت ایجاد کردند و هانیه خیلی از این مسئله رنج برد و به من گفت« چرا با اینکه تو زیباتر از من هستی اما چیزی به تو نگفتن؟» که من در جوابش گفتم: «چادر و حجاب من زبان آنها را بند آورد.» در بازگشت به مسیر خانه هانیه مدام با خود کلنجار می‌رفت، به دلیل مشکلی که در خانواده برای آنها پیش آمده بود کمی از نظر روحی و روانی بهم ریخته بود من موقعیت را عالی دیدیم به او گفتم:« هانیه موافقی تابستان با هم به اردو برویم؟»، با تعجب مرا نگاه کرد و پاسخ داد: « تابستان و اردو؟»، خنده‌ای کردم و گفتم: «آره، فردا بیا بریم بسیج دانشگاه برای اردوهای جهادی نام نویسی کنیم، فکرت هم کمی آروم میشه» بدون اینکه منتظر پاسخش بمانم از او خداحافظی کردم و قرار فردا را گذاشتم.

الیاسی ادامه می‌دهد: شب به هانیه پیام دادم، راستی فردا چادر هم با خودت بیار، فردای آن روز هانیه در حالی که چادر به سر داشت، جلوی در دانشگاه منتظر من ایستاده بود. در چادر کلی تغییر کرده بود و من از دیدنش بسیار خوشحال شدم، بعد از ثبت نام در طرح اردوهای جهادی چند روزی را در یکی از روستاهای ساوه به کودکان  زبان و ریاضی آموزش دادیم و هانیه خیلی از این کار خوشش آمده بود، هنگام بازگشت به ساوه به من گفت:« راستی فاطمه دوست دارم یک بار در ارودهای راهیان نور ثبت نام کنم، گفتم:«بسیار عالی حتما تابستان می‌رویم.» بعد از بازگشت از اردوهای راهیان نور هانیه هیچگاه چادرش را ترک نکرد و من از این تاثیری که در او گذاشته بودم، بسیار خوشحالم.

در حالی که همه چهره‌های فرهیخته علمی و فرهنگی در کشور ما با حجاب کامل و چادر هستند که به این پوشش افتخار می‌کنند، درواقع بیشترین مدافع پوشش چادر در جامعه خانم‌ها هستند که از این سرمایه ارزشمند دفاع می‌کنند. خوشبختانه روند رو به رشد فرهنگ جامعه ما هم خودبه‌خود زمینه‌های گسترش استفاده از چادر را فراهم می‌کند و قطعاً به‌تدریج دختران نوجوان ما متوجه این موضوع می‌شوند که چادر بهترین مصداقی است که می‌تواند حجاب آن‌ها را حفظ کند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول