اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی خبر داد.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید اسکندر صیدایی بعد از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان مشوق در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی اختصاص یافته است اظهار کرد: استاندار تاکید دارد پروژه‌هایی که امکان واگذاری بخش بخصوصی دارند با مشوق حمایتی این اعتبار واگذار شوند.

وی بیان کرد: به دلیل اهمیت واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی کمیته‌ای متشکل از استانداری، سازمان برنامه و بودجه، اقتصاد و دارایی و دستگاه مربوطه هفته آینده تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با تاکید به اینکه مشوق لازم برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی وجود دارد در ادامه گفت: هرگونه استخدام و بکارگیری باید صرفا با مجوز سازمان اداره استخدامی و اخذ تاییدیه از سازمان برنامه و بودجه انجام گیرد تا مدیریت نیروی انسانی به نحو احسن انجام گیرد.

وی با تاکید به پیگیری اعتبارات ملی با هماهنگی استاندار و مجمع نمایندگان استان از سوی مدیران افزود: افتخار داریم نمایندگان استان در کمیسیون‌های مهم و با اهمیت قرار گرفتند و این می‌تواند برای پیشبرد اهداف استان موثر باشد.

صیدایی با اشاره به اینکه دستور جلسه امروز توزیع اعتبارات و قانون استفاده متوازن از اعتبارات است گفت: بر اساس قوانین، فلسفه وجودی اعتبارات توازن این است اگر شهرستان‌هایی در شاخص‌های مختلف از میانگین کشور پایین‌تر هستند، اعتباراتی داشته باشند تا به میانگین کشور برسند.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه بودجه کشور برای تمام شهرستان‌های کشور میانگینی را مشخص کرده است افزود: در جدول تصویر کلان بودجه استان، اعتبارات مختلف عنوان شده و ردیف قانون استفاده متوازن از امکانات کشور طی امسال ۱۵۲ میلیارد تومان اعتبارات استانی ابلاغ شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی استان در بخش توازن خبر داد و گفت: در توزیع اعتبارات استانی با استفاده از دستورالعمل توزیع اعتبارات متوازن که چند روز پیش به استان ابلاغ شد، بر اساس شاخص‌های میانگین کشوری در برنامه‌های مختلف اعتبارات بین شهرستان‌ها توزیع شده و سرجمع اعتبارات برنامه‌های مختلف اعتبارات شهرستان مشخص شده است.

وی بیان کرد: سهم شهرستان همدان از اعتبارات متوازن امسال  ۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، ملایر ۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، نهاوند ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، تویسرکان ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، اسدآباد ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، رزن ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، درگزین ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ، فامنین ۸ میلیارد تومان، بهار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

صیدایی بیان کرد: اگر برای پروژه‌های خاتمه یافتنی اعتباری اختصاص یابد محدودیت فصل برنامه را لازم نیست ضمن اینکه صددرصد اعتبار تخصیص می‌یابد.

وی عنوان کرد: هیچ یک از شهرستان‌های استان سال گذشته نتوانستند اعتبارات تبصره ۱۹ را جذب کنند  که امیدوارم امسال مورد توجه باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان نیز درخواست ابطال موافقتنامه تاسیس منطقه نمونه گردشگری باغ میوه را دارد.

استاندار همدان نیز اظهار کرد: فرمانداران پروژه‌های خاتمه یافته را در اولویت قرار دهند چراکه تخصیص بودجه به آنها صد درصد خواهد بود.

سید سعید شاهرخی با اهمیت به پروژه‌های خاتمه یافته گفت: این موضوع به دو دلیل مهم است یکی اینکه مردم زودتر از آن بهره‌مند می‌شوند و دیگری ۷۰ درصد اعتبارات در این بخش افزایش می‌یابد.

فرماندار شهرستان همدان نیز اظهار کرد: پروژه هایی که امسال تمام شدند همه را بر اساس لیست تامین اعتبار کردیم.

حسن افشاری بیان کرد: آمادگی داریم برای پروژه‌هایی که تمام می‌شوند اعتبار تخصیص دهیم و از هر محل نیز  پیش‌بینی شده است.

 فرماندار شهرستان ملایر نیز اظهار کرد: شرایط شهرستان در خصوص اعتبار توازن در حوزه کشاورزی زیر صفر است.

قدرت‌الله ولدی با بیان اینکه در احداث سالن ورزشی بانون ملایر هر سال اعتباری اختصاص می‌یابد اما تخصیصی نداشته است گفت: کمک شود این پروژه به نتیجه برسد.

 فرماندار نهاوند نیز با بیان اینکه ۱۱ طرح در این شهرستان معرفی شده که تلاش ما این است با مبلغ تعیین شده همان طرح را مصوب کنیم اظهار کرد: بودجه توازن استانی تمام شده اما تقاضامندم از  اعتبار توازن ملی سهم خوبی در نظر گرفته شود.

مراد ناصری با اشاره به اینکه سهم توازن ملی نهاوند ۲۱ میلیارد تومان بوده که ۷ میلیارد به آورزمان اختصاص یافته که با همه احترامی که قائلم این پروژه به ما تعلق ندارد گفت: آبدر و آورزمان به ما تعلق ندارد؛ در حال حاضر برای دو پروژه در روستای آبدر و آورزمان هزینه می‌شود که به بنده اختصاص ندارد.

فرماندار شهرستان رزن نیز اظهار کرد: در بحث سرانه ورزشی رو باز در شهرستان رزن با از بین رفتن زمین فوتبال عملا یک وجب خاک نداریم و ما را از شاخص‌ها حذف کرده‌اند.

سیدرضا سلامتی بیان کرد: خانه یگانه را در حوزه گردشگری می خواستیم تملک کنیم اما اعتباری تخصص نیافته که امیدوارم به این موضوع توجه شود.

استاندار همدان در این خصوص گفت: زمین رزن احیا شده و تقریبا ۴ میلیارد اعتبار برای آن اختصاص یافته که پیگیری می کنیم تخصیص یابد.

سیدمجید شماعی؛ فرماندار شهرستان فامنین اظهار کرد: برای تکمیل پروژه حوزه علمیه مشکل اعتباری داریم ، امیدواریم حداقل اعتباری اختصاص دهند که پروژه‌های تکمیل شده را به پایان برسانیم.

منصور رضوانی جلال؛ رئیس جهاد کشاورزی استان همدان نیز بیان کرد: از ۳۰۰ میلیارد تومان بخش توازن یک درصد هم به کشاورزی اختصاص نیافته است؛ اعتباراتی به نهاوند در سرجمع اختصاص یابد تا فرماندار این شهرستان در حوزه کشاورزی به ما کمک کنند.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول