اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ثبت بیش از ۷۰ هزار نام‌گذاری متولدان خراسان شمالی به نام «رضا»

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی گفت: ۷۰ هزار و ۵۹۳ نفر از ابتدای تأسیس ثبت‌احوال استان به نام مبارک حضرت رضا (ع) و ترکیبات آن در استان نام‌گذاری شده‌اند.

ثبت بیش از ۷۰ هزار نام‌گذاری متولدان خراسان شمالی به نام «رضا»

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت‌احوال خراسان شمالی علی زاهدی نیا همزمان با سالروز ولادت امام رضا به نام‌گذاری فرزندان در استان اشاره و اظهار کرد: ۷۰ هزار و ۵۹۳ نفر از ابتدای تأسیس ثبت‌احوال استان به نام مبارک حضرت رضا (ع) و ترکیبات آن در استان نام‌گذاری شده‌اند.

وی افزود: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد ۴۹۲ هزار و ۷۰۴ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۸۷ هزار و ۹۶۲ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی همچنین به فراوانی این نام‌گذاری در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: نام مبارک رضا و ترکیبات آن در سال ۱۳۹۸ دارای فراوانی ۴۴۰ مورد است.

وی ادامه داد: طی سه ماهه سال جاری تعداد ۳ هزار و ۷۲۹ واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است که ۱۵ نفر از این تعداد بانام مبارک رضا و ۸۱ نفر نیز با ترکیبات آن نام‌گذاری شده‌اند.

زاهدی نیا به نام‌های منتخب در سال ۹۸ نیز اشاره کرد و گفت: طی سال ۹۸ در خراسان شمالی اسامی امیرعلی، محمد، علی، ابوالفضل و امیرحسین برای پسران و در سه ماهه نخست سال ۹۹ اسامی محمد، امیرعلی، آریا، حسین و علی بیشترین فراوانی را دارد که این امر نشان‌دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و درواقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم بر اساس آموزه‌های دینی است.

وی در انتها خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در سامانه‌های آماری ثبت‌احوال، جمعیت کل استان تا پایان سه ماهه سال جاری، ۹۸۰ هزار و ۶۶۶ نفر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول